Κάθε πράμα στον καιρό του στο Καρπενήσι
Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011 και κατατίθεται στο πλαίσιο Γενικά . Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την καταχώρηση μέσωRSS 2.0 . Μπορείτε να αφήσετε μια απάντηση ή trackback σε αυτή την καταχώρηση από το site σας
T
ο τέταρτο θέμα της ημερήσιας διάταξης του σημερινού Δημοτικού Συμβουλίου, αν και με τον τρόπο που είναι διατυπωμένο φαίνεται "αθώο", σίγουρα δεν είναι: "Αποχαρακτηρισμός τμήματος εθνικής οδού ως δημοτικής και χαρακτηρισμός δημοτικής οδού ως εθνικής". Είναι ολοφάνερο ότι πρόκειται για μια προσπάθεια αποδέσμευσης της οδού Ζηνοπούλου από το ισχύον καθεστώς, έτσι ώστε να μπορούν να γίνουν σ' αυτή διάφορες παρεμβάσεις. Κάτι με το οποίο φυσικά κανείς δεν πρόκειται εκ προοιμίου να διαφωνήσει.
Το θέμα όμως είναι τι είδους παρεμβάσεις πρόκειται να γίνουν. Γιατί και η προηγούμενη Δημοτική Αρχή είχε προσπαθήσει να κάνει κάτι, αλλά "έσπασε τα μούτρα της" κατά το κοινώς λεγόμενο. Και είχαμε το τραγελαφικό να αλλάζει η φορά της κίνησης ανά τρίμηνο, να αλλάζει ο τρόπος στάθμευσης ανά μήνα, και τη μια να φωνάζουν κάποιοι, την άλλη κάποιοι άλλοι.
Πριν από μια δεκαετία ή και παραπάνω, ο Καρατσίκης είχε φτιάξει κάτι πολύ ωραία τεράστια πεζοδρόμια, στην κατηφόρα μπροστά από την Εθνική Τράπεζα, στην Αθ. Καρπενησιώτη. Ξοδεύτηκαν ένα κάρο λεφτά, για να ξηλωθούν λίγο αργότερα. Η αρχική ιδέα ήταν τόσο πρωτότυπη που δεν μπορούσε κανείς να διαφωνήσει. Όμως η πράξη ανέδειξε τις δυσλειτουργίες.
Το ίδιο συνέβη και με τον περιβόητο "κόμβο" στην είσοδο της πόλης. Σε ένα – δυο χρόνια, θα δούμε μπουλντόζες να τον γκρεμίζουν – αν δεν γίνει γρηγορότερα.
Το ζήτημα ξεκινάει από αυτό που όλοι θεωρούν δεδομένο: ότι δηλαδή πρέπει να γίνει κάτι με το κυκλοφοριακό στο κέντρο του Καρπενησίου. Όλοι πιστεύουν ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο και ότι αυτό προκαλεί δυσλειτουργίες στην αγορά και την κίνηση των πεζών. Είναι όμως έτσι στην πραγματικότητα;
Ακόμα και την ώρα της μεγαλύτερης κυκλοφοριακής αιχμής, ακόμα και όταν τα αυτοκίνητα κάνουν ουρά από το Δημαρχείο μέχρι το "Άνεσις", το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα που χρειάζεται κανείς για να διανύσει την απόσταση δεν ξεπερνάει τα τρία λεπτά.
Κάποια κορναρίσματα, λίγος εκνευρισμός από τον υπάλληλο της Δημοτικής Αστυνομίας ή τον τροχονόμο που έχει υπηρεσία και αυτό είναι όλο.
Από την άλλη, αν κάποιος θέλει να αγοράσει μια τούρτα, ένα φάρμακο, ή ένα ζευγάρι παπούτσια, μπορεί να παρκάρει με τα αλάρμ αναμμένα για δυο λεπτά, να κάνει τη δουλειά του και να φύγει. Αν υπάρχει επαρκής αστυνόμευση και κατανόηση από τους αστυνομικούς, όπως γίνεται μέχρι σήμερα, τότε δεν υπάρχει λειτουργικό πρόβλημα. Αν περιοριστούν οι διαθέσιμες θέσεις στάσης, τότε μοιραία οι πελάτες θα πάνε εκεί που θα μπορούν να σταθμεύσουν, τουτέστιν στα μεγάλα σούπερ μάρκετ που θα ανοίξουν σύντομα και θα προσφέρουν τα πάντα.
Βέβαια, τις καλές προθέσεις και το όραμα του νέου δημάρχου για αναμόρφωση της εικόνας πόλης δεν πρέπει να τις αμφισβητεί κανείς. Όμως οι καλές προθέσεις δεν αρκούν πάντα, αν δεν υπάρχει ενδελεχής μελέτη των επιπτώσεων και των πιθανών αντιδράσεων από διάφορους θιγόμενους.
Δεν είναι εποχές τώρα να στερούμε έστω και ένα ευρώ από τους καταστηματάρχες, όταν τα καταστήματα κλείνουν με ρυθμούς πρωτόγνωρους.
Εξ άλλου η πράξη δείχνει και τους αποτελεσματικότερους τρόπους αντιμετώπισης. Για παράδειγμα, όταν αργά το βράδυ, υπάρχουν στη Ζηνοπούλου, παρκαρισμένα και από τις δύο πλευρές, αυτοκίνητα θαμώνων των διάφορων μπαρ, εμφανίζεται μια πινακίδα που καθοδηγεί τους εξερχόμενους οδηγούς προς την Καρπενησιώτη. Έτσι αντιμετωπίζεται το ζήτημα εκ των ενόντων, και ούτε γάτα ούτε ζημιά.
Δεν χρειάζεται να βγάζουμε την πίστη στους υπαλλήλους της Δημοτικής Αστυνομίας, πρωί - απόγευμα, για να σφυρίζουν τις ώρες που δεν υπάρχει στην ουσία πρόβλημα!
Υπάρχουν φυσικά πολλές παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν για να ομορφύνει το κέντρο, χωρίς να δημιουργούνται δυσάρεστες καταστάσεις. Στο κάτω – κάτω οι ευρωπαϊκές πόλεις που διαθέτουν πλακόστρωτους δρόμους, είχαν το λόγο τους γι' αυτό. Με χιονοπτώσεις και παγωνιές που κρατάνε περισσότερο από τέσσερις μήνες, έπρεπε να εφεύρουν τρόπους να μη γλιστράνε. Εδώ το χιόνι μας επισκέπτεται μια φορά στα τρία χρόνια, και αυτό αν είμαστε τυχεροί. Κι ας μην ξεχνάμε πως η Ζηνοπούλου είναι ο μοναδικός δρόμος που οδηγεί από και προς την πλατεία, έτσι όπως είναι μακρόστενο το Καρπενήσι.
Στην πλατεία μας, δεν είναι σχεδόν ποτέ δυνατό να οργανωθούν, για παράδειγμα, εκδηλώσεις για τις Απόκριες, γιατί συνήθως βρέχει και τις χαλάει. Θα μπορούσε λοιπόν να προβλεφθεί ένα είδος σκέπαστρου, χρησιμοποιώντας και τις πέργκολες που υπάρχουν ήδη, έτσι ώστε να μην είναι "με την ψυχή στο στόμα" όσοι ασχολούνται με τη διοργάνωση των διάφορων εκδηλώσεων.
Θα μπορούσε να γίνει κάτι για την βελτίωση των προσόψεων των καταστημάτων, ώστε το κέντρο να πάρει μια ενιαία μορφή βασισμένη, ας πούμε, στη χρήση του ξύλου.
Κι αν υπάρξουν χρήματα, ας κατασκευαστεί ένας… κυλιόμενος διάδρομος που θα οδηγούσε στην ανηφόρα του ΚΤΕΛ, ώστε να πηγαίνουν να παίρνουν τα παρκαρισμένα αυτοκίνητά τους όσοι βαριούνται να περπατήσουν. Και πρωτότυπο θα ήταν και λειτουργικό!
Ή θα μπορούσε να βελτιωθεί ο φωτισμός της πλατείας και της γύρω περιοχής, με δυνατούς προβολείς, ώστε να μη νομίζει κανείς ότι μπαίνει σε κάποιο κουτσοχώρι. Δεν είναι απαραίτητο να λειτουργούν όλη τη νύχτα, ούτε και όλες τις μέρες. Αλλά τα σαββατοκύριακα που έχει κόσμο, ή τις γιορτές θα έδινε μια άλλη νότα.
Ή ακόμα καλύτερο: Στο οικόπεδο απέναντι από την Αγία Τριάδα, που κάποτε παζάρευε ο Δήμος, να μπει μια μπουλντόζα, να ισοπεδωθεί και να εγκατασταθεί μια μηχανή που θα κάνει πάγο για πίστα πατινάζ το χειμώνα και "ρόλερ" ή "σκέητ μπορντ" το καλοκαίρι. Τι καλύτερος "κράχτης" για τους επισκέπτες, ακόμα κι όταν δεν έχουν χιόνι οι πίστες στο Βελούχι;
Φυσικά οι προτάσεις αυτές είναι εκ του προχείρου, χωρίς καμιά εκτίμηση των διάφορων "παράπλευρων απωλειών" ή αδυναμιών που δίχως άλλο θα έχουν.Μπορεί να είναι παράξενες, αλλά σίγουρα δεν στερούνται πρωτοτυπίας.
Αν κάποιος θέλει κάτι πιο... συντηρητικό, υπάρχει μια προεκλογική πρόταση είκοσι τουλάχιστον σημείων την οποία είχε κάνει δημόσια ο Εμπορικός Σύλλογος, και που θα αποτελούσε μια πολύ καλή αρχή για όποιον ήθελε να κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στη λειτουργία της πόλης, αφήνοντας τα μεγαλεπίβολα οράματα για ευθετότερο χρόνο.
Στο κάτω – κάτω, ας γίνουν πρώτα οι προσλήψεις των ειδικών επιστημονικών συνεργατών που έχει προκηρύξει ο Δήμος και ας αποφασίσουν αυτοί για το τι μέλλει γενέσθαι…
[http://www.evrytanika.com/article.php?id=7873 ]
ο τέταρτο θέμα της ημερήσιας διάταξης του σημερινού Δημοτικού Συμβουλίου, αν και με τον τρόπο που είναι διατυπωμένο φαίνεται "αθώο", σίγουρα δεν είναι: "Αποχαρακτηρισμός τμήματος εθνικής οδού ως δημοτικής και χαρακτηρισμός δημοτικής οδού ως εθνικής". Είναι ολοφάνερο ότι πρόκειται για μια προσπάθεια αποδέσμευσης της οδού Ζηνοπούλου από το ισχύον καθεστώς, έτσι ώστε να μπορούν να γίνουν σ' αυτή διάφορες παρεμβάσεις. Κάτι με το οποίο φυσικά κανείς δεν πρόκειται εκ προοιμίου να διαφωνήσει.
Το θέμα όμως είναι τι είδους παρεμβάσεις πρόκειται να γίνουν. Γιατί και η προηγούμενη Δημοτική Αρχή είχε προσπαθήσει να κάνει κάτι, αλλά "έσπασε τα μούτρα της" κατά το κοινώς λεγόμενο. Και είχαμε το τραγελαφικό να αλλάζει η φορά της κίνησης ανά τρίμηνο, να αλλάζει ο τρόπος στάθμευσης ανά μήνα, και τη μια να φωνάζουν κάποιοι, την άλλη κάποιοι άλλοι.
Πριν από μια δεκαετία ή και παραπάνω, ο Καρατσίκης είχε φτιάξει κάτι πολύ ωραία τεράστια πεζοδρόμια, στην κατηφόρα μπροστά από την Εθνική Τράπεζα, στην Αθ. Καρπενησιώτη. Ξοδεύτηκαν ένα κάρο λεφτά, για να ξηλωθούν λίγο αργότερα. Η αρχική ιδέα ήταν τόσο πρωτότυπη που δεν μπορούσε κανείς να διαφωνήσει. Όμως η πράξη ανέδειξε τις δυσλειτουργίες.
Το ίδιο συνέβη και με τον περιβόητο "κόμβο" στην είσοδο της πόλης. Σε ένα – δυο χρόνια, θα δούμε μπουλντόζες να τον γκρεμίζουν – αν δεν γίνει γρηγορότερα.
Το ζήτημα ξεκινάει από αυτό που όλοι θεωρούν δεδομένο: ότι δηλαδή πρέπει να γίνει κάτι με το κυκλοφοριακό στο κέντρο του Καρπενησίου. Όλοι πιστεύουν ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο και ότι αυτό προκαλεί δυσλειτουργίες στην αγορά και την κίνηση των πεζών. Είναι όμως έτσι στην πραγματικότητα;
Ακόμα και την ώρα της μεγαλύτερης κυκλοφοριακής αιχμής, ακόμα και όταν τα αυτοκίνητα κάνουν ουρά από το Δημαρχείο μέχρι το "Άνεσις", το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα που χρειάζεται κανείς για να διανύσει την απόσταση δεν ξεπερνάει τα τρία λεπτά.
Κάποια κορναρίσματα, λίγος εκνευρισμός από τον υπάλληλο της Δημοτικής Αστυνομίας ή τον τροχονόμο που έχει υπηρεσία και αυτό είναι όλο.
Από την άλλη, αν κάποιος θέλει να αγοράσει μια τούρτα, ένα φάρμακο, ή ένα ζευγάρι παπούτσια, μπορεί να παρκάρει με τα αλάρμ αναμμένα για δυο λεπτά, να κάνει τη δουλειά του και να φύγει. Αν υπάρχει επαρκής αστυνόμευση και κατανόηση από τους αστυνομικούς, όπως γίνεται μέχρι σήμερα, τότε δεν υπάρχει λειτουργικό πρόβλημα. Αν περιοριστούν οι διαθέσιμες θέσεις στάσης, τότε μοιραία οι πελάτες θα πάνε εκεί που θα μπορούν να σταθμεύσουν, τουτέστιν στα μεγάλα σούπερ μάρκετ που θα ανοίξουν σύντομα και θα προσφέρουν τα πάντα.
Βέβαια, τις καλές προθέσεις και το όραμα του νέου δημάρχου για αναμόρφωση της εικόνας πόλης δεν πρέπει να τις αμφισβητεί κανείς. Όμως οι καλές προθέσεις δεν αρκούν πάντα, αν δεν υπάρχει ενδελεχής μελέτη των επιπτώσεων και των πιθανών αντιδράσεων από διάφορους θιγόμενους.
Δεν είναι εποχές τώρα να στερούμε έστω και ένα ευρώ από τους καταστηματάρχες, όταν τα καταστήματα κλείνουν με ρυθμούς πρωτόγνωρους.
Εξ άλλου η πράξη δείχνει και τους αποτελεσματικότερους τρόπους αντιμετώπισης. Για παράδειγμα, όταν αργά το βράδυ, υπάρχουν στη Ζηνοπούλου, παρκαρισμένα και από τις δύο πλευρές, αυτοκίνητα θαμώνων των διάφορων μπαρ, εμφανίζεται μια πινακίδα που καθοδηγεί τους εξερχόμενους οδηγούς προς την Καρπενησιώτη. Έτσι αντιμετωπίζεται το ζήτημα εκ των ενόντων, και ούτε γάτα ούτε ζημιά.
Δεν χρειάζεται να βγάζουμε την πίστη στους υπαλλήλους της Δημοτικής Αστυνομίας, πρωί - απόγευμα, για να σφυρίζουν τις ώρες που δεν υπάρχει στην ουσία πρόβλημα!
Υπάρχουν φυσικά πολλές παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν για να ομορφύνει το κέντρο, χωρίς να δημιουργούνται δυσάρεστες καταστάσεις. Στο κάτω – κάτω οι ευρωπαϊκές πόλεις που διαθέτουν πλακόστρωτους δρόμους, είχαν το λόγο τους γι' αυτό. Με χιονοπτώσεις και παγωνιές που κρατάνε περισσότερο από τέσσερις μήνες, έπρεπε να εφεύρουν τρόπους να μη γλιστράνε. Εδώ το χιόνι μας επισκέπτεται μια φορά στα τρία χρόνια, και αυτό αν είμαστε τυχεροί. Κι ας μην ξεχνάμε πως η Ζηνοπούλου είναι ο μοναδικός δρόμος που οδηγεί από και προς την πλατεία, έτσι όπως είναι μακρόστενο το Καρπενήσι.
Στην πλατεία μας, δεν είναι σχεδόν ποτέ δυνατό να οργανωθούν, για παράδειγμα, εκδηλώσεις για τις Απόκριες, γιατί συνήθως βρέχει και τις χαλάει. Θα μπορούσε λοιπόν να προβλεφθεί ένα είδος σκέπαστρου, χρησιμοποιώντας και τις πέργκολες που υπάρχουν ήδη, έτσι ώστε να μην είναι "με την ψυχή στο στόμα" όσοι ασχολούνται με τη διοργάνωση των διάφορων εκδηλώσεων.
Θα μπορούσε να γίνει κάτι για την βελτίωση των προσόψεων των καταστημάτων, ώστε το κέντρο να πάρει μια ενιαία μορφή βασισμένη, ας πούμε, στη χρήση του ξύλου.
Κι αν υπάρξουν χρήματα, ας κατασκευαστεί ένας… κυλιόμενος διάδρομος που θα οδηγούσε στην ανηφόρα του ΚΤΕΛ, ώστε να πηγαίνουν να παίρνουν τα παρκαρισμένα αυτοκίνητά τους όσοι βαριούνται να περπατήσουν. Και πρωτότυπο θα ήταν και λειτουργικό!
Ή θα μπορούσε να βελτιωθεί ο φωτισμός της πλατείας και της γύρω περιοχής, με δυνατούς προβολείς, ώστε να μη νομίζει κανείς ότι μπαίνει σε κάποιο κουτσοχώρι. Δεν είναι απαραίτητο να λειτουργούν όλη τη νύχτα, ούτε και όλες τις μέρες. Αλλά τα σαββατοκύριακα που έχει κόσμο, ή τις γιορτές θα έδινε μια άλλη νότα.
Ή ακόμα καλύτερο: Στο οικόπεδο απέναντι από την Αγία Τριάδα, που κάποτε παζάρευε ο Δήμος, να μπει μια μπουλντόζα, να ισοπεδωθεί και να εγκατασταθεί μια μηχανή που θα κάνει πάγο για πίστα πατινάζ το χειμώνα και "ρόλερ" ή "σκέητ μπορντ" το καλοκαίρι. Τι καλύτερος "κράχτης" για τους επισκέπτες, ακόμα κι όταν δεν έχουν χιόνι οι πίστες στο Βελούχι;
Φυσικά οι προτάσεις αυτές είναι εκ του προχείρου, χωρίς καμιά εκτίμηση των διάφορων "παράπλευρων απωλειών" ή αδυναμιών που δίχως άλλο θα έχουν.Μπορεί να είναι παράξενες, αλλά σίγουρα δεν στερούνται πρωτοτυπίας.
Αν κάποιος θέλει κάτι πιο... συντηρητικό, υπάρχει μια προεκλογική πρόταση είκοσι τουλάχιστον σημείων την οποία είχε κάνει δημόσια ο Εμπορικός Σύλλογος, και που θα αποτελούσε μια πολύ καλή αρχή για όποιον ήθελε να κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στη λειτουργία της πόλης, αφήνοντας τα μεγαλεπίβολα οράματα για ευθετότερο χρόνο.
Στο κάτω – κάτω, ας γίνουν πρώτα οι προσλήψεις των ειδικών επιστημονικών συνεργατών που έχει προκηρύξει ο Δήμος και ας αποφασίσουν αυτοί για το τι μέλλει γενέσθαι…
[http://www.evrytanika.com/article.php?id=7873 ]
0 Απαντήσεις για... for “ Κάθε πράμα στον καιρό του στο Καρπενήσι”
Αφήστε μια απάντηση
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική ή αγγλική γλώσσα (όχι greeklish) και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.