Λ. Αυγενάκης: Ενεργοποίηση του συστήματος φυσικού αερίου στη Λαμία
Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2011 και κατατίθεται στο πλαίσιο Τα νέα της Φθιώτιδας . Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την καταχώρηση μέσωRSS 2.0 . Μπορείτε να αφήσετε μια απάντηση ή trackback σε αυτή την καταχώρηση από το site σας
«Δ
ιευκρινήσεις για τον ακριβή προγραμματισμό του Υπουργείου και της ΔΕΠΑ για την ενεργοποίηση του συστήματος φυσικού αερίου στη Λαμία ζητά ο Βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρης Αυγενάκης, από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Γ. Παπακωνσταντίνου.
Ειδικότερα, ο κ. Αυγενάκης σημειώνει ότι «στις 28 Ιουνίου 2011 εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το αίτημα της Ελληνικής Κυβέρνησης για την υπαγωγή σε καθεστώς κρατικής ενίσχυσης των δαπανών κατασκευής των δικτύων φυσικού αερίου, στις περιοχές Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας και Εύβοιας». Προσθέτει δε ότι «με βάση την έγκριση αυτή, το επενδυτικό πρόγραμμα των τριών νέων ΕΠΑ (Εταιρείες Παροχής Αερίου) συνολικής αξίας 198,71 εκ. ευρώ, θα ενισχυθεί και μέσω κοινοτικών πόρων ύψους 42,67 εκ. ευρώ» και πως «το δίκτυο φυσικού αερίου θα επεκταθεί αρχικά σε πρωτεύουσες νομών και μεγάλες πόλεις της περιοχής που καλύπτει κάθε ΕΠΑ». Τονίζει δε ότι «μέχρι το 2020, προβλέπεται η ανάπτυξη περίπου 375 χλμ δικτύου μέσης πίεσης, 1560 χλμ δικτύου χαμηλής πίεσης, καθώς και 58 μετρητικών σταθμών στις περιοχές των τριών νέων ΕΠΑ» και πως «το βασικό επενδυτικό πρόγραμμα των τριών νέων ΕΠΑ την περίοδο 2012-2015 αναμένεται να φθάσει γύρω στα 150 εκ. ευρώ».
Επιπλέον, αναφέρει ότι «οι υφιστάμενες ΕΠΑ σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία και οι τρεις νέες ΕΠΑ, θα είναι θυγατρικές της ΔΕΠΑ και οι διαδικασίες για τη σύστασή τους θα προχωρήσουν στην ουσία παράλληλα με την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της μητρικής εταιρείας». Σημειώνει δε ότι «οι υποψήφιοι επενδυτές θα πρέπει να εισφέρουν κεφάλαια για τη χρηματοδότηση των απαιτούμενων επενδύσεων προκειμένου να κατασκευαστούν τα δίκτυα φυσικού αερίου, καθώς και να παράσχουν εγγυήσεις για διαθεσιμότητα των απαιτούμενων ποσοτήτων φυσικού αερίου» και προσθέτει πως «ο διεθνής διαγωνισμός για την πώληση του 49% της ΕΠΑ και την μεταβίβαση του Management, όπως έχει γίνει προ 10-ετίας με τις ΕΠΑ Αττικής, Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας, προβλέπεται να προκηρυχθεί το 2ο τρίμηνο του 2012». Επισημαίνει μάλιστα ότι «εάν γίνει ο διαγωνισμός αυτός μέσα στο 2ο τρίμηνο η ολοκλήρωσή του και η υπογραφή της σχετικής σύμβασης θα χρειασθεί από 6 έως 12 μήνες».
Ειδικότερα, προσθέτει πως «αναφορικά με την ετοιμότητα του δικτύου στη Λαμία σημειώνεται ότι το βασικό δίκτυο μέσης πίεσης με χαλύβδινους αγωγούς μήκους18 χλμ έχει ολοκληρωθεί από το από το 2008». Επιπλέον, «το βασικό δίκτυο χαμηλής πίεσης (με αγωγούς Πολυαιθυλενίου) συνολικού μήκους 21 χλμ. έχει ολοκληρωθεί από το 2008 επίσης».
Επιπλέον, αναφέρει: «το ύψος των επενδύσεων μέχρι τώρα είναι της τάξεως των 3.300.000 €, «από το χαλύβδινο δίκτυο έχουν συνδεθεί κάποιες μονάδες στη ΒΙΠΕ Λαμίας και το Νοσοκομείο της πόλης, ενώ το υπόλοιπο δίκτυο (τμήμα του χαλύβδινου και σχεδόν το σύνολο του πλαστικού από Πολυαιθυλένιο) είναι ανενεργό και δεν έχει συνδεθεί κανένα νοικοκυριό ούτε κεντρική θέρμανση με το δίκτυο». Σημειώνει τέλος ότι «οι εργασίες ελέγχου του ήδη κατασκευασμένου δικτύου (για τυχόν ζημιές, διαρροές, φθορές πάσης μορφής, κλπ), η κατασκευή συμπληρωματικών τμημάτων και των αναγκαίων μετρητικών σταθμών πόλης και τελικά η πιστοποίησή του για την ασφαλή λειτουργία και η ενεργοποίησή του (πλήρωση με Φυσικό Αέριο) θα χρειασθούν ακόμη ένα έτος περίπου».
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Αυγενάκης ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό Περιβάλλοντος «ποιος είναι ο ακριβής προγραμματισμός του Υπουργείου και της ΔΕΠΑ για την ενεργοποίηση του συστήματος φυσικού αερίου στη Λαμία και ποιες είναι οι ενέργειες που γίνονται ή προβλέπεται, να γίνουν ώστε να αποφευχθεί περαιτέρω καθυστέρηση στην παροχή φυσικού αερίου στα νοικοκυριά και στις υπόλοιπες μονάδες της ΒΙΠΕ Λαμίας».
Αντίστοιχα, ερωτά «σε ποιο σημείο βρίσκονται οι σχετικές διαδικασίες για τις ΕΠΑ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας, πλην Θεσσαλονίκης (η οποία έχει τη δική της ΕΠΑ)», καθώς και «σε τι οφείλονται όλες αυτές οι καθυστερήσεις (3 έως 4 χρόνια) και τι σκέφτεται να κάνει το Υπουργείο για να επιταχύνει τους διαγωνισμούς για τις τρεις ΕΠΑ». Τέλος, ερωτά εάν «θα δεσμεύεται ο στρατηγικός επενδυτής που θα προκύψει με την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ σε περίπτωση αλλαγών στη διοίκησή της (μετά από πιθανές εκλογές) να συνεχίσει τους διαγωνισμούς».
[Ο Φουρνιώτης ]
ιευκρινήσεις για τον ακριβή προγραμματισμό του Υπουργείου και της ΔΕΠΑ για την ενεργοποίηση του συστήματος φυσικού αερίου στη Λαμία ζητά ο Βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρης Αυγενάκης, από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Γ. Παπακωνσταντίνου.
Ειδικότερα, ο κ. Αυγενάκης σημειώνει ότι «στις 28 Ιουνίου 2011 εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το αίτημα της Ελληνικής Κυβέρνησης για την υπαγωγή σε καθεστώς κρατικής ενίσχυσης των δαπανών κατασκευής των δικτύων φυσικού αερίου, στις περιοχές Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας και Εύβοιας». Προσθέτει δε ότι «με βάση την έγκριση αυτή, το επενδυτικό πρόγραμμα των τριών νέων ΕΠΑ (Εταιρείες Παροχής Αερίου) συνολικής αξίας 198,71 εκ. ευρώ, θα ενισχυθεί και μέσω κοινοτικών πόρων ύψους 42,67 εκ. ευρώ» και πως «το δίκτυο φυσικού αερίου θα επεκταθεί αρχικά σε πρωτεύουσες νομών και μεγάλες πόλεις της περιοχής που καλύπτει κάθε ΕΠΑ». Τονίζει δε ότι «μέχρι το 2020, προβλέπεται η ανάπτυξη περίπου 375 χλμ δικτύου μέσης πίεσης, 1560 χλμ δικτύου χαμηλής πίεσης, καθώς και 58 μετρητικών σταθμών στις περιοχές των τριών νέων ΕΠΑ» και πως «το βασικό επενδυτικό πρόγραμμα των τριών νέων ΕΠΑ την περίοδο 2012-2015 αναμένεται να φθάσει γύρω στα 150 εκ. ευρώ».
Επιπλέον, αναφέρει ότι «οι υφιστάμενες ΕΠΑ σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία και οι τρεις νέες ΕΠΑ, θα είναι θυγατρικές της ΔΕΠΑ και οι διαδικασίες για τη σύστασή τους θα προχωρήσουν στην ουσία παράλληλα με την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της μητρικής εταιρείας». Σημειώνει δε ότι «οι υποψήφιοι επενδυτές θα πρέπει να εισφέρουν κεφάλαια για τη χρηματοδότηση των απαιτούμενων επενδύσεων προκειμένου να κατασκευαστούν τα δίκτυα φυσικού αερίου, καθώς και να παράσχουν εγγυήσεις για διαθεσιμότητα των απαιτούμενων ποσοτήτων φυσικού αερίου» και προσθέτει πως «ο διεθνής διαγωνισμός για την πώληση του 49% της ΕΠΑ και την μεταβίβαση του Management, όπως έχει γίνει προ 10-ετίας με τις ΕΠΑ Αττικής, Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας, προβλέπεται να προκηρυχθεί το 2ο τρίμηνο του 2012». Επισημαίνει μάλιστα ότι «εάν γίνει ο διαγωνισμός αυτός μέσα στο 2ο τρίμηνο η ολοκλήρωσή του και η υπογραφή της σχετικής σύμβασης θα χρειασθεί από 6 έως 12 μήνες».
Ειδικότερα, προσθέτει πως «αναφορικά με την ετοιμότητα του δικτύου στη Λαμία σημειώνεται ότι το βασικό δίκτυο μέσης πίεσης με χαλύβδινους αγωγούς μήκους18 χλμ έχει ολοκληρωθεί από το από το 2008». Επιπλέον, «το βασικό δίκτυο χαμηλής πίεσης (με αγωγούς Πολυαιθυλενίου) συνολικού μήκους 21 χλμ. έχει ολοκληρωθεί από το 2008 επίσης».
Επιπλέον, αναφέρει: «το ύψος των επενδύσεων μέχρι τώρα είναι της τάξεως των 3.300.000 €, «από το χαλύβδινο δίκτυο έχουν συνδεθεί κάποιες μονάδες στη ΒΙΠΕ Λαμίας και το Νοσοκομείο της πόλης, ενώ το υπόλοιπο δίκτυο (τμήμα του χαλύβδινου και σχεδόν το σύνολο του πλαστικού από Πολυαιθυλένιο) είναι ανενεργό και δεν έχει συνδεθεί κανένα νοικοκυριό ούτε κεντρική θέρμανση με το δίκτυο». Σημειώνει τέλος ότι «οι εργασίες ελέγχου του ήδη κατασκευασμένου δικτύου (για τυχόν ζημιές, διαρροές, φθορές πάσης μορφής, κλπ), η κατασκευή συμπληρωματικών τμημάτων και των αναγκαίων μετρητικών σταθμών πόλης και τελικά η πιστοποίησή του για την ασφαλή λειτουργία και η ενεργοποίησή του (πλήρωση με Φυσικό Αέριο) θα χρειασθούν ακόμη ένα έτος περίπου».
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Αυγενάκης ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό Περιβάλλοντος «ποιος είναι ο ακριβής προγραμματισμός του Υπουργείου και της ΔΕΠΑ για την ενεργοποίηση του συστήματος φυσικού αερίου στη Λαμία και ποιες είναι οι ενέργειες που γίνονται ή προβλέπεται, να γίνουν ώστε να αποφευχθεί περαιτέρω καθυστέρηση στην παροχή φυσικού αερίου στα νοικοκυριά και στις υπόλοιπες μονάδες της ΒΙΠΕ Λαμίας».
Αντίστοιχα, ερωτά «σε ποιο σημείο βρίσκονται οι σχετικές διαδικασίες για τις ΕΠΑ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας, πλην Θεσσαλονίκης (η οποία έχει τη δική της ΕΠΑ)», καθώς και «σε τι οφείλονται όλες αυτές οι καθυστερήσεις (3 έως 4 χρόνια) και τι σκέφτεται να κάνει το Υπουργείο για να επιταχύνει τους διαγωνισμούς για τις τρεις ΕΠΑ». Τέλος, ερωτά εάν «θα δεσμεύεται ο στρατηγικός επενδυτής που θα προκύψει με την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ σε περίπτωση αλλαγών στη διοίκησή της (μετά από πιθανές εκλογές) να συνεχίσει τους διαγωνισμούς».
0 Απαντήσεις για... for “ Λ. Αυγενάκης: Ενεργοποίηση του συστήματος φυσικού αερίου στη Λαμία”
Αφήστε μια απάντηση
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική ή αγγλική γλώσσα (όχι greeklish) και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.












