Οι 100 Βασικές Προγραμματικές Κατευθύνσεις της Δημοκρατικής Συμμαχίας

Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011 και κατατίθεται στο πλαίσιο . Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την καταχώρηση μέσωRSS 2.0 . Μπορείτε να αφήσετε μια απάντηση ή trackback σε αυτή την καταχώρηση από το site σας


«
1. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να εκλέγεται άμεσα από το λαό, ώστε το πολίτευμά μας να αποκτήσει ισορροπία, με περιορισμό του απόλυτα συγκεντρωτικού πρωθυπουργοκεντρικού μοντέλου.

2. Άμεση ψήφιση της μείωσης των βουλευτών από 300 σε 200, που θα αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για την συμμετοχή της Δημοκρατικής Συμμαχίας σε οποιοδήποτε κυβερνητικό σχήμα και την στήριξη οποιασδήποτε κυβέρνησης συνεργασίας.

3. Καταργείται η δυνατότητα πρόωρης διάλυσης της Βουλής με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού. Οι εκλογές θα γίνονται κάθε τέσσερα χρόνια εκτός αν το κυβερνών κόμμα χάσει την δεδηλωμένη πλειοψηφία των 151 ή τα κόμματα της Βουλής δεν μπορούν να διαμορφώσουν πλειοψηφία 151.

4. Κατάργηση του άρθρου 86 του Συντάγματος «περί ευθύνης υπουργών» και της ασυλίας των βουλευτών. Οι υπουργοί ελέγχονται και δικάζονται, όπως κάθε πολίτης, από την τακτική δικαιοσύνη.

5. Ονομαστικοποίηση και δημοσιοποίηση όλων των εσόδων και εξόδων των πολιτικών κομμάτων. Απαγόρευση του δανεισμού των πολιτικών κομμάτων από τις τράπεζες με εγγύηση τις μελλοντικές χρηματοδοτήσεις πέραν αυτής της βουλευτικής περιόδου. Πλήρης εκκαθάριση των χρηματοδοτήσεων και του δανεισμού όλων των κομμάτων που συμμετείχαν στις εκλογές την τελευταία εικοσαετία.

6. Η πίστη και θρησκευτικότητα είναι ατομικά ζητήματα και δεν ρυθμίζονται από το κράτος. Στη χώρα ισχύει απόλυτη ισονομία και ισοπολιτεία για τις θρησκευτικές πεποιθήσεις που ενισχύει τον χαρακτήρα μιας ανοικτής δημοκρατικής κοινωνίας.

7. Συνταγματική κατοχύρωση της αρχής των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών για την κεντρική διοίκηση και τους ΟΤΑ (κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται ο πρόσθετος δανεισμός σε περίπτωση φυσικών καταστροφών και καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης). Η τελική απόφαση για πρόσθετο δανεισμό και παρέκκλιση από τη ρύθμιση να λαμβάνεται με φανερή ψηφοφορία, όπου θα απαιτείται πλειοψηφία 180 βουλευτών.

8. Πλήρης ιδιωτικοποίηση όσων ΔΕΚΟ ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα.

9. Μέσα στην επόμενη πενταετία προχωρεί πλήρης αναδιοργάνωση των δημόσιων υπηρεσιών έτσι ώστε το δημόσιο να λειτουργεί με τα 2/3 του σημερινού ανθρώπινου δυναμικού του. Για το σκοπό, αυτό μεταξύ των άλλων, θα επανεξετασθούν και θα προσαρμοσθούν στις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες όλοι οι Οργανισμοί και η στελέχωση των Υπουργείων και των δημοσίων Υπηρεσιών

10. Μείωση των ελλειμμάτων με κύριο εργαλείο τη μείωση του κράτους –και όχι με αύξηση της φορολογίας, για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη και να δημιουργηθούν ταχύτατα νέες θέσεις εργασίας.

11. Πλήρες πάγωμα των προσλήψεων μονίμων υπαλλήλων και υπαλλήλων αορίστου χρόνου για την επόμενη τουλάχιστον πενταετία.

12. Μεταφορά επί μέρους δραστηριοτήτων του κεντρικού κράτους και των ΟΤΑ στον ιδιωτικό τομέα (outsourcing) και κατάργηση μη παραγωγικών φορέων και οργανισμών.

13. Δραστική μείωση όλων των μη επενδυτικών καταναλωτικών δαπανών του δημοσίου. Προτεραιότητα στη μείωση να έχουν -και για λόγους συμβολικούς-, οι κάθε είδους κομματικές και πολιτικές δαπάνες (μείωση της χρηματοδότησης κόμματων και της Βουλής των Ελλήνων κατά 40%, κ.λπ.).

14. Επανεξέταση από μηδενική βάση πελατειακών ρυθμίσεων με στόχο την αντιμετώπιση των μισθολογικών στρεβλώσεων και τον εξορθολογισμό των αμοιβών στον δημόσιο τομέα και τις ΔΕΚΟ, όπου είναι συστηματικά μεγαλύτερες σε σχέση με τις αμοιβές για ανάλογη εργασία που προσφέρεται στον ιδιωτικό τομέα.

15. Μείωση μεγάλων συντάξεων (άνω των 2.000 ευρώ), όταν δεν έχουν καταβληθεί αντίστοιχες ασφαλιστικές εισφορές (πραγματικές ή νοητές), που να τις δικαιολογούν. Στις μειώσεις να περιλαμβάνονται και οι συντάξεις πολιτικών και διορισμένων με πολιτικά κριτήρια κρατικών λειτουργών.

16. Λιγότερους φόρους και να τους πληρώνουν όλοι. Άμεσα μείωση και σταθεροποίηση του φορολογικού συντελεστή επιχειρήσεων στο 20% (με ταυτόχρονη εξάντληση στην πηγή του φόρου επί των μερισμάτων) και στη συνέχεια αντίστοιχα χαμηλούς συντελεστές στο εισόδημα από εργασία.

17. Κατάργηση του κώδικα βιβλίων και στοιχείων και σύνδεση των φορολογικών στοιχείων των επιχειρήσεων on line με το υπουργείο Οικονομικών.

18. Κατάργηση της αρμοδιότητας φορολογικών ελέγχων από όλους τους σημερινούς υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών. Δημιουργία ενός εντελώς νέου μηχανισμού φορολογικών ελέγχων, που θα αποτελείται αποκλειστικά από νέους υπαλλήλους, μη μόνιμους με υψηλά προσόντα και καλά αμειβόμενους. Η παρακολούθηση και οι έλεγχοι θα γίνονται κυρίως ηλεκτρονικά.

19. Συνταγματική απαγόρευση κάθε είδους γενικευμένης φορολογικής αμνηστίας (περαίωσης κ.λπ.). Οι έλεγχοι αφορούν μόνο την τρέχουσα χρήση και επεκτείνονται στο παρελθόν όταν διαπιστώνεται φοροδιαφυγή ή άλλη σοβαρή φορολογική παράβαση.

20. Μείωση του ΦΠΑ σε βασικά είδη διαβίωσης, όπως επίσης και σε αγαθά και υπηρεσίες που συνιστούν τους πυλώνες της στρατηγικής ανάπτυξης της χώρας (λ.χ τουρισμός και αγροτικά προϊόντα μεσογειακής διατροφής και υψηλής προστιθέμενης αξίας).

21. Κατάργηση των μη ανταποδοτικών πόρων υπέρ τρίτων. Όπου υπάρχει ανάγκη χρηματοδότησης υπαρκτών αναγκών καλύπτονται από χρηματοδότηση του κρατικού προϋπολογισμού.

22. Να επιδοτείται η εργασία και όχι η ανεργία, με μείωση των υψηλών ασφαλιστικών εισφορών κατά 10% και κατά 50% τα πρώτα τρία χρόνια για νέες επιχειρήσεις και για επιχειρήσεις που δημιουργούν νέοι κάτω από 30 ετών.Όσοι τίθενται εκτός εργασίας, παράλληλα με τα προγράμματα επανακατάρτισης, να λαμβάνουν ενίσχυση από τον ΟΑΕΔ για μακρύτερο χρονικό διάστημα, η οποία θα μειώνεται σταδιακά.

23. Θέσπιση «ηλεκτρονικής υπογραφής» και «ηλεκτρονικής ταυτότητας» των επιχειρήσεων και υποχρέωση αποδοχής από όλες τις δημόσιες υπηρεσίες αιτήσεων, εγγράφων κ.λπ., που αποστέλλονται ηλεκτρονικά.

24. Άμεση ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας που προβλέπει εξόφληση των επιχειρήσεων από το δημόσιο σε διάστημα 30-60 ημερών από την έκδοση των σχετικών τιμολογίων.

25. Κατάργηση των ελάχιστων ποσοστών κέρδους και του κρατικού προσδιορισμού ελάχιστων αμοιβών και τιμών.

26. Συνταγματική κατοχύρωση της -πλήρους και χωρίς όρους- ελευθερίας ασκήσεως κάθε επαγγέλματος, από τους έχοντες πιστοποιημένη επάρκεια των απαραίτητων προσόντων.

27. Επιδότηση μη ελκυστικών θέσεων εργασίας, που καλύπτονται από μαύρη εργασία (κυρίως λαθρομετανάστες) & συμβάσεις ορισμένου χρόνου με μειωμένες αποδοχές και ασφαλιστικές εισφορές για νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας και μακροχρόνια άνεργους

28. Οι συνδικαλιστές να αρχίσουν και πάλι να εργάζονται και οι αποφάσεις για απεργίες να λαμβάνονται με καθολική μυστική ψηφοφορία των εργαζομένων.

29. Νέα χωροταξική και πολεοδομική πολιτική, που θα συνδυάζει την περιβαλλοντική προστασία με την ανάπτυξη, την διευκόλυνση της πολεοδόμησης (αστικής και βιομηχανικής – ΒΙΠΕ κλπ ) και της οργανωμένης δόμησης. Στόχος είναι η διευκόλυνση υλοποίησης των αναπτυξιακών προτάσεων και ο περιορισμός της εκτός σχεδίου και αυθαίρετης δόμησης, που επιβαρύνουν το περιβάλλον και εμποδίζουν τις επενδύσεις με γραφειοκρατικούς περιορισμούς.

30. Καταγραφή, διαχείριση και αξιοποίηση με συστηματικό αναπτυξιακό πνεύμα της αναξιοποίητης περιουσίας του δημοσίου, με προτεραιότητα στα ώριμα και άμεσα αξιοποιήσιμα ακίνητα. Η χωροταξική οργάνωση της χώρας αποτελεί πρώτη προτεραιότητα και εργαλείο περιβαλλοντικής προστασίας και ανάπτυξης. Δεδομένης της σημερινής κατάστασης στην κτηματαγορά, αν τα θέματα αυτά αντιμετωπισθούν με σοβαρότητα, ρεαλισμό και ταχύτητα, μπορεί -σε διάστημα μικρότερο της δεκαετίας- η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας να δημιουργήσει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές, που να υπερβαίνουν τα 50 δις. Στους τρόπους αξιοποίησης περιλαμβάνεται ρητώς και η πώληση ακινήτων, όπου το είδος ακινήτου και η μέθοδος αξιοποίησης το επιβάλλει.

31. Οριστικό τέλος στην νέα αυθαίρετη δόμηση οποιασδήποτε μορφής και είδους με ηλεκτρονική (π.χ. ανά τρίμηνο), δορυφορική καταγραφή όλων των κτισμάτων που υπάρχουν στον ελληνικό χώρο, παρακολούθηση από μια κεντρική κρατική υπηρεσία όλων των νέων κτισμάτων και οικοδομών και άμεση κατεδάφιση κάθε νέου αυθαιρέτου.

32. Καμία ρύθμιση για παλαιότερα αυθαίρετα δεν γίνεται πριν να εξασφαλιστεί ότι το νέο σύστημα αποδίδει και ότι επιτυγχάνει ουσιαστικό μηδενισμό των νέων αυθαιρέτων.

33. Αντιμετώπιση των μεγάλων καθυστερήσεων στην έγκριση των σχεδίων με δημιουργία Χωροταξικών και Πολεοδομικών σχεδιαστικών υποδομών (κυρίως Κτηματολογίου, Δασικών Χαρτών και οργανωμένων πληροφοριακών συστημάτων) και απλοποίηση και κωδικοποίηση της νομοθεσίας, των χωροταξικών και των πολεοδομικών σχεδίων για αποφυγή των αλληλοεπικαλύψεων.

34. Τα δάση είναι πηγή ζωής, δημόσιο αγαθό, αλλά και εργαλείο ανάπτυξης. Καθορισμός των περιοχών που είναι δάση, δασικές εκτάσεις, αγροτικές ή χορτολιβαδικές εκτάσεις με βάση τα στοιχεία του 1975. Καθορισμός οικονομικών δραστηριοτήτων, επεμβάσεων και επιτρεπτών μεταβολών στις εκτάσεις αυτές με γνώμονα τον συνδυασμό της προστασίας-διατηρησής τους με την ανάπτυξη και με βάση πάντα αντίστοιχες περιβαλλοντικές μελέτες. Άμεση και ταχεία επίλυση των δασικών αμφισβητήσεων και ιδιοκτησιακών διαφορών στα πλαίσια της διαδικασίας των δασικών χαρτών και του κτηματολογίου.

35. Επανασύσταση ως αυτόνομης υπηρεσίας της Δασικής Υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη διαχείρισης του δασικού πλούτου, των Δρυμών, των περιοχών NATURA και όλων των προστατευόμενων ζωνών. Συγκρότηση αυτόνομου Δασικού Σώματος με διασπορά εντός των δασών και τη συμμετοχή όλων στον αυτοτελή φορέα Δασοπροστασίας.

36. 200.000 στρέμματα αναδάσωσης ετησίως. Χαρτογράφηση των εδαφών για την χάραξη δασικής πολιτικής με στόχο τον προσδιορισμό διπλάσιου χώρου του μελλοντικού δάσους (με εφαρμογή του ν.1734/87), με προγράμματα καλλιεργειών στα δάση μετά από διαχειριστικές μελέτες, με παράλληλη αξιοποίηση της βιομάζας ( από τα δέντρα και τον υπόροφο ) και απελευθέρωση μη επιδεκτικών αναδάσωσης εδαφών.

37. Θεσμοθέτηση σε Συνταγματικό επίπεδο της δυνατότητας «Οργανωμένης Ανοικοδόμησης Τουριστικής Κατοικίας», ως επιτρεπτής επέμβασης, σε κάποιες κατηγορίες αγροτικών, χορτολιβαδικών ή δασικών εκτάσεων (με απόλυτη εξαίρεση το δάσος αυτό καθ’ εαυτό), με παράλληλη θεσμοθέτηση υποχρεωτικής ανταποδοτικής αναδάσωσης πολλαπλάσιας έκτασης δασικών, γεωργικών ή άλλων εκτάσεων (τουλάχιστον δεκαπλάσιες), σε καθ’ εαυτό δάσος, που θα αποτελεί απαράβατη προϋπόθεση της οικιστικής ανάπτυξης και θα γίνεται με δαπάνες των ιδιοκτητών των νέων τουριστικών κατοικιών. Προώθηση εθνικού σχεδίου ανάπτυξης και πώλησης υψηλής ποιότητας τουριστικής κατοικίας ως μέσο ανάπτυξης και μείωσης του δημόσιου χρέους

38. Άμεση προώθηση της αξιοποίησης του ελληνικού ορυκτού πλούτου, περιλαμβανόμενου και του υποθαλάσσιου, με διεθνείς διαγωνισμούς για την παραχώρηση της έρευνας και εκμετάλλευσης των πιθανών κοιτασμάτων. Ολοκλήρωση των διαδικασιών καθορισμού των Αποκλειστικών Οικονομικών Ζωνών (ΑΟΖ) της χώρας. Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για τον ορυκτό πλούτο.

39. Άμεση προώθηση ενεργειακών επενδύσεων, στο πλαίσιο μιας πλήρως απελευθερωμένης αγοράς ενέργειας και με έμφαση σε όσες είναι οικονομικά αποδοτικές, αφού ληφθεί υπ’ όψη η συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων. Διευκόλυνση με κάθε τρόπο των επενδύσεων που στηρίζονται σε εγχώριες πηγές (π.χ. ανεμογεννήτριες, μικρά υδροηλεκτρικά, ηλιακή ενέργεια, λιγνίτης, γεωθερμία, βιομάζα), που προωθούνται ανάλογα με την οικονομική τους απόδοση και τις οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις.

40. Στρατηγική μας επιλογή σε ό,τι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος είναι η πλήρης εφαρμογή της αρχής ο ρυπαίνων πληρώνει. Στο θέμα της κλιματικής αλλαγής η εφαρμογή γίνεται μέσω των ούτως ή άλλως προωθημένων κοινοτικών πολιτικών. Στα απορρίμματα στόχος είναι να οδηγηθούμε σε μια κοινωνία ανακύκλωσης δίνοντας έμφαση στη μείωση των απορριμμάτων και στο διαχωρισμό τους στην πηγή, με μαζική συνειδητή συνδρομή των ίδιων των πολιτών. Από εκεί και εκεί εξετάζουμε όλες τις τεχνολογίες (περιλαμβανόμενης και της θερμικής επεξεργασίας), με αντικειμενικά περιβαλλοντικά και οικονομοτεχνικά κριτήρια και προχωρούμε στη χωροθέτηση, στη βάση της αρχής «η κάθε περιοχή έχει την ευθύνη για τα δικά της απορρίμματα, αλλά κανείς δεν μπορεί να παραβιάζει το νόμο με παράνομες μεθόδους διαχείρισης».

41. Στρατηγικός σχεδιασμός για την τουριστική πολιτική με τη δημιουργία αυτόνομου υπουργείου Τουρισμού το οποίο εντάσσεται στον Πρωθυπουργό για να μπορεί να εξασφαλίζει αποτελεσματικά την διατομεακή προσέγγιση, μέσω συνεργιών με άλλους τομείς, όπως ο πολιτισμός, ο αθλητισμός, οι μεταφορές, οι υποδομές και η εκπαίδευση

42. Ενίσχυση του ρόλου των συλλογικών επιχειρηματικών φορέων του ιδιωτικού τομέα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της εθνικής τουριστικής πολιτικής, ιδίως στον τομέα του marketing και της επικοινωνίας αλλά και της εκμετάλλευσης των στρατηγικών πλεονεκτημάτων της χώρας μας.

43. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και επαναφορά σ’ αυτό του Λιμενικού Σώματος. Προσέλκυση νέων ανθρώπων στο ναυτικό επάγγελμα, με φορολογικές απαλλαγές και άλλα κίνητρα και αύξηση της δυναμικότητας της ναυτικής εκπαίδευσης με θαρραλέο άνοιγμα στην ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση.

44. Αναγέννηση της ελληνικής υπαίθρου και συγκράτηση του 10% του ενεργού πληθυσμού σ΄ αυτήν με τη στήριξη των νέων αγροτών. Αναδιάρθρωση των αγροτικών καλλιεργειών, ανάπτυξη της έρευνας και προσαρμογή των αγροτικών προϊόντων στις ανάγκες της αγοράς. Προώθηση και στήριξη της καλλιέργειας βιολογικών προϊόντων υψηλής ποιότητας και εναλλακτικών καλλιεργειών, καθώς και εφαρμογή συστημάτων ολοκληρωμένης διαχείρισης παραγωγής προϊόντων ονομασίας προέλευσης και χρήσης σημάτων ποιότητας.

45. Μέτρα μείωσης του κόστους παραγωγής ( λχ αύξηση του συντελεστή επιστροφής Φ.Π.Α. στους αγρότες που υπάγονται στο ειδικό καθεστώς για όλα τα προϊόντα φυτικής και ζωικής παραγωγής, αύξηση επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πετρελαίου). Δημιουργία συμπράξεων και δικτυώσεων για την καλύτερη οργάνωση του αγροτικού τομέα, καθώς και την προώθηση διεπαγγελματικών συμφωνιών και οργανώσεων μεταξύ των αγροτών. Κατάρτιση και ενημέρωση των παραγωγών για τις σύγχρονες καλλιεργητικές μεθόδους και πρακτικές, την ορθολογική χρήση των εισροών και τη σωστή διαχείριση των υδάτινων πόρων.

46. Εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου των αγροτικών συνεταιρισμών και παροχή κινήτρων για τη συνεργασία των συνεταιρισμών με τον ιδιωτικό τομέα και κυρίως τις τοπικές επιχειρήσεις. Κίνητρα για επενδύσεις στη συσκευασία και τυποποίηση των αγροτικών προϊόντων.

47. Εκσυγχρονισμό του συστήματος διαχείρισης κινδύνων και ζημιών και ασφάλισης παραγωγής, ώστε να καλύπτονται και οι νέοι κίνδυνοι λόγω των κλιματικών αλλαγών, με τη δημιουργία ειδικού λογαριασμού ενισχύσεων που θα χρησιμοποιείται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις κρίσεων, σημαντικών μειώσεων τιμών κλπ.

48. Ανάπτυξη της κτηνοτροφικής παραγωγής. Διανομή εποικιστικών εκτάσεων για εκτατική περιφραγμένη κτηνοτροφία με προγράμματα ενίσχυσης βοσκοτόπων μέσω σύγχρονων μεθόδων λιβαδοπονίας. Γενετική ταυτοποίηση και βελτίωση ζώων ελληνικών φυλών.

49. Αποφασιστική καταπολέμηση της διαφθοράς και του παράνομου πλουτισμού στον χώρο της δημόσιας υγείας. Πάταξη των φαινόμενων «cartel» στις εταιρείες προμηθειών καθώς και εξυγίανση και αναθεώρηση του καθεστώτος λειτουργίας των ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα .

50. Πιστοποίηση των υγειονομικών υπηρεσιών, των υποδομών, καθώς και ποιοτικός έλεγχος των παρεχόμενων υπηρεσιών. Αξιολόγηση των ασφαλιστικών φορέων, νοσηλευτικών μονάδων και ανθρώπινου δυναμικού. Οι όποιες διοικητικές μεταβολές και η υπηρεσιακή εξέλιξη να γίνεται επί τη βάσει ατομικών επιδόσεων. Ανά τετραετία υποχρεωτική κρίση για επιβεβαίωση της θέσης του υγειονομικού δυναμικού, ειδικά των Διευθυντικών στελεχών.

51. Εξορθολογισμός των πάσης φύσεως δαπανών με άμεσο περιορισμό της σπατάλης για τις προμήθειες υλικών μέσω ενός σύγχρονου και διαφανούς συστήματος προμηθειών. Δραστική μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης με την καθιέρωση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης (ηλεκτρονική διασύνδεση όλων των εμπλεκομένων φορέων) και την προώθηση γενόσημων φαρμάκων με διασφάλιση των απαραίτητων προδιαγραφών, μέσω ουσιαστικών ελέγχων από τον ΕΟΦ, αλλά και αναθεώρηση της σχετικής νομοθεσίας που καθορίζει την τιμή τους σε σχέση με τα πρωτότυπα. Καθιέρωση θεραπευτικών πρωτοκόλλων που εφαρμόζονται σε ειδικές ομάδες ασθενών με δαπανηρές θεραπείες με στόχο τον έλεγχο και την μείωση της δαπάνης.

52. Καθιέρωση της ηλεκτρονικής κάρτας υγείας με τη λογική του Υγειονομικού δια βίου Σχεδιαστικού Φακέλου LPR (Life Planning Record), που θα συμβάλλει σε πολλά επίπεδα στην καλύτερη διαχείριση προβλημάτων που αφορούν τόσο τον ασθενή, όσο και το ίδιο το σύστημα, όπως προκλητή ζήτηση, κατευθυνόμενη συνταγογράφηση, κατάχρηση του δικαιώματος ελεύθερης επιλογής, ευκολία πρόσβασης, καταπολέμηση της γραφειοκρατίας.

53. Τεχνοκρατικό σχεδιασμό για τις μονάδες πρωτοβάθμιας υγείας, με κριτήρια γεωγραφικής και πληθυσμιακής κατανομής, ηλεκτρονική διασύνδεση των υποδομών, καθώς και ευρεία χρήση της τηλε-ιατρικής.

54. Εθνική στρατηγική πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης των ασθενειών, με συστηματική προσπάθεια βελτίωσης του τρόπου ζωής (διατροφή, κάπνισμα, κίνηση, αποφυγή βλαπτικών περιβαλλοντικών παραγόντων), τόσο στο πλαίσιο γενικευμένων εκστρατειών, όσο και εξατομικευμένα στο πλαίσιο του συστήματος πρωτοβάθμιας περίθαλψης.

55. Κορυφαία μας επιλογή, είναι ο πολίτης να έχει ισότιμη, ποιοτική και αποτελεσματική πρόσβαση στις υπηρεσίες Υγείας, να μην ταλαιπωρείται, να μην ξοδεύεται και να έχει ελεύθερη επιλογή γιατρού. Αξιοποιούμε το θεσμό του οικογενειακού γιατρού (γενικός γιατρός, παθολόγος, παιδίατρος) με δυνατότητα διεύρυνσης και στην Οδοντιατρική πρωτοβάθμια φροντίδα. Ο οικογενειακός γιατρός, θα επιλέγεται ελεύθερα και θα αμείβεται ανάλογα με τον αριθμό των ασφαλισμένων που τον επιλέγουν. Οι επισκέψεις στον οικογενειακό γιατρό είναι απεριόριστες .Οι γιατροί των άλλων ειδικοτήτων επιλέγονται ελεύθερα και αυτοί από τους ασφαλισμένους. Κωδικοποιούνται όμως εξ’ υπαρχής, σύμφωνα με τα διεθνή δεδομένα, όλες οι ιατρικές πράξεις και οριοθετούνται όσες από αυτές θα περιλαμβάνονται στην ιατρική επίσκεψη. Οι γιατροί των ειδικοτήτων αμείβονται κατά ιατρική επίσκεψη με συνδυασμό των συστημάτων fee for service και global budgeting.

56.Σταδιακή εφαρμογή της μεθόδου χρηματοδότησης με βάση τις ομοιογενείς διαγνωστικές κατηγορίες (DRG). Έτσι, η χρηματοδότηση θα γίνεται ανά ασθένεια και όχι ανά νοσηλεία. Αυτή η μέθοδος χρηματοδότησης, εφαρμόζεται σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρώπης και έχει το πλεονέκτημα, πέραν των άλλων, ότι είναι η πλέον ολοκληρωμένη μέθοδος αξιολόγησης της δραστηριότητας της κάθε νοσηλευτικής μονάδος και των επιμέρους τμημάτων.

57.Ανάπτυξη τριτοβάθμιας φροντίδας όπως οι μεταμοσχεύσεις, τα κέντρα τραύματος κα. Ανάπτυξη επίσης της Ιατρικής της Εργασίας με στόχο την βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την πρόληψη επαγγελματικών ατυχημάτων και παθήσεων. Ενας ακαδημαϊκός τίτλος Νοσηλευτικής με αντίστοιχες ειδικότητες των τομέων Ιατρικής.

58. Καθολικά και ολοκληρωμένα προγράμματα θεραπείας των εξαρτημένων ασθενών, για να αποδώσουν καρπούς τα θεμέλια της πρόληψης και καταστολής, στον ασυμβίβαστο αγώνα κατά των ναρκωτικών.

59. Νοσοκομεία για παροχή Δημόσιας Περίθαλψης απόλυτης κάλυψης με ασφαλιστική κοστολόγηση, ισχύουσα ισότιμα στον Ιδιωτικό τομέα Υγείας.

60. Οι εργασιακές σχέσεις των ιατρών ΕΣΥ και του ευρύτερου δημόσιου τομέα να εξομοιωθούν με το καθεστώς της πλήρους και ελεγχόμενης εργασίας και όσοι επιθυμούν με φορολογική αναφορά να ασκούν ιδιωτικά την ιατρική.

61. Αξιολόγηση και πιστοποίηση όλων των φορέων -δημόσιων και μη, κερδοσκοπικών και μη- παροχής υπηρεσιών μέριμνας και κοινωνικής φροντίδας.Κατοχύρωση του δικαιώματος επιλογής των ίδιων των επωφελούμενων των παροχών κοινωνικής πρόνοιας, για τον φορέα και τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιήσουν τις ενισχύσεις που λαμβάνουν, έτσι ώστε, μέσω του ανταγωνισμού, να μείνουν στο χώρο φορείς που συνδυάζουν τεχνογνωσία, αποτελεσματικότητα και ευαισθησία, μειώνοντας το συνολικό διαχειριστικό κόστος. Πρόταξη σε όλες τις παροχές κοινωνικής πρόνοιας της διάστασης του φύλου, της αναπηρίας και της δυσκολίας πρόσβασης στην αγορά εργασίας.

62. Αναμόρφωση του ασφαλιστικού συστήματος, επί τη βάσει της αρχής: Ό,τι εισφέρεις, το παίρνεις πίσω τοκισμένο, με δημιουργία από το κράτος ατομικών συνταξιοδοτικών λογαριασμών με βάση τις εισφορές που πληρώνουν οι εργαζόμενοι και οι εργοδότες. Η σύνταξη θα αποτελείται από τρία μέρη (τρείς πυλώνες). Την εθνική σύνταξη, την βασική ανταποδοτική και την επικουρική σύνταξη.

63. Ειδικές πρόνοιες για τις μητέρες. Με τη μορφή επιδότησης των ασφαλιστικών τους εισφορών (ιδίως για περιόδους εγκυμοσύνης, λοχείας, πολλαπλής μητρότητας κ.λπ.), έτσι ώστε να εξασφαλίζουν περισσότερο ισότιμη αντιμετώπιση από τους εργοδότες και να μπορούν να υπερβαίνουν τις ανισότητες που υπάρχουν σήμερα στην αγορά εργασίας, χωρίς να παραβιάζονται οι ευρωπαϊκές αρχές περί ισότητας των φύλων. Προστασία με αντίστοιχο τρόπο των ομάδων του πληθυσμού με προβλήματα στη συμπλήρωση πλήρους ασφαλιστικού βίου, όπως οι άνεργοι, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, οι παλιννοστούντες.

64. Ριζική αλλαγή του μοντέλου λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος, από γραφειοκρατικό με κεντρικό σχεδιασμό και ελεγχόμενο από το πολιτικό σύστημα, σε αποκεντρωμένο, αυτόνομο, με πρωταγωνιστές τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους μαθητές και τους σπουδαστές.

65. Ριζική αλλαγή του τρόπου χρηματοδότησης της εκπαίδευσης, με εισαγωγή του συστήματος των κουπονιών. Αντί να δίνει το κράτος στα ιδρύματα το ποσό που αναλογεί στις εκπαιδευτικές δαπάνες κάθε μαθητή, φοιτητή ή σπουδαστή, δίνει το ποσό αυτό κατ’ ευθείαν στους γονείς (εφόσον πρόκειται για μαθητές) και στον ίδιο τον φοιτητή ή σπουδαστή, που θα μπορεί να το διαθέσει σε όποιο ίδρυμα επιλέγει, δημόσιο ή ιδιωτικό. Το κράτος εγγυάται το εξεταστικό σύστημα, την αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των εκπαιδευτικών από ανεξάρτητες αρχές, την αποδοχή όλων των μαθητών που το επιθυμούν σε όποιο σχολείο της ευρύτερης περιοχής που κατοικούν επιθυμούν, την ειδική αυξημένη επιδότηση σχολείων σε ορεινές και νησιωτικές περιοχές και των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

66. Περιορισμό των κεντρικών και περιφερειακών γραφειοκρατικών δομών του Υπουργείου Παιδείας και δραστική μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών που εργάζονται εκεί. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να γυρίσουν στις τάξεις τους.

67. Εισαγωγή της αρχής ένας φορητός υπολογιστής ανά μαθητή και εκπαιδευτικό, ο οποίος περιέχει κατ’ ελάχιστο 1000 βιβλία, διαθέσιμα στους μαθητές σε ηλεκτρονική μορφή. Μαζική και άμεση επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις νέες δυνατότητες της τεχνολογίας, στις εξελίξεις της παιδαγωγικής επιστήμης και την αλλαγή της φιλοσοφίας του εκπαιδευτικού συστήματος.

68. Αναμόρφωση του συστήματος των εκπαιδευτικών βιβλίων, με τη δυνατότητα των καθηγητών να επιλέγουν να διδάξουν και μεταξύ των διεθνώς καλύτερων βιβλίων στα γνωστικά αντικείμενα που δεν έχουν ιδιαίτερη ελληνική εξειδίκευση, μέσα από ένα σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης των σχετικών μεταφράσεων και παιδαγωγικών προσαρμογών, από το Υπουργείο Παιδείας.

69. Άρση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, με στόχο ίσες ευκαιρίες σε άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

70. Ριζική μεταρρύθμιση της Ανώτατης και Ανώτερης εκπαίδευσης με την κατάργηση των προβλέψεων του Συντάγματος (Άρθρο 16) που απαγορεύουν στην ιδιωτική πρωτοβουλία στον χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

71. Κατάργηση της συμμετοχής των φοιτητών στις εκλογές οργάνων διοίκησης των ιδρυμάτων και περιορισμό της συμμετοχής τους στα όργανα διοίκησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μόνο όταν συζητούνται θέματα που άμεσα τους αφορούν.

72. Θέσπιση αυστηρών κανόνων για την πρόοδο των φοιτητών στην επόμενη εκπαιδευτική περίοδο (έτος ή εξάμηνο). Κάθε φοιτητής έχει την ευκαιρία να περάσει όλα τα μάθηματά του σε δύο εξεταστικές περιόδους. Αν αποτύχει του δίνεται μια τρίτη ευκαιρία, εξετάζεται όμως από ειδική εξεταστική επιτροπή, χωρίς τη συμμετοχή του αρχικού εξεταστή. Αν αποτύχει τρίτη φορά δεν προχωράει στην επόμενη διδακτική περίοδο και επαναλαμβάνει την περίοδο (έτος ή εξάμηνο). Αν αποτύχει και πάλι στις τρεις διαδικασίες χάνει την φοιτητική ή σπουδαστική ιδιότητα.

73. Ουσιαστική οικονομική ενίσχυση των φοιτητών και σπουδαστών σε σχέση με τις δαπάνες διαβίωσης με την καθιέρωση ενός συστήματος φοιτητικών δανείων με επιτόκιο που επιδοτείται 100% από το κράτος.

74. Η έννοια του ασύλου δεν πρέπει να αφορά συγκεκριμένους χώρους αλλά την ιδιαίτερη προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας στην έρευνα και διδασκαλία. Η παρέμβαση της αστυνομίας στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ γίνεται αυτόματα, όπως και σε κάθε άλλον δημόσιο χώρο, σε οποιαδήποτε περίπτωση αυτόφωρου αδικήματος.

75. Σύνδεση των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων με την αγορά εργασίας και συνεργασία με τις επιχειρήσεις. Προγράμματα προσέλκυσης φοιτητών από γειτονικές χώρες, και παραχώρηση δημόσιων εκτάσεων για την ανάπτυξη συνεργασιών ελληνικών δημοσίων ιδρυμάτων με μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού, καθώς και ενθάρρυνση ξενόγλωσσων ευέλικτων προγραμμάτων εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσω διαδικτύου.

76. Ο φοιτητής να μπορεί να επιλέγει μέσα από μια λίστα προτεινόμενων συγγραμμάτων από τον διδάσκοντα, ενώ κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα πρέπει να παρέχει στον χώρο του δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο σε κάθε φοιτητή μέσω ασύρματου δικτύου και δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο για τους φοιτητές από τον προσωπικό τους χώρο (μέσω του συστήματος callback).

77. Ριζική αλλαγή του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί και στελεχώνεται η δημόσια διοίκηση. Βασικές προτεραιότητες: (α) η αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας, με στόχο τη μείωση του κόστους παντού και τη λειτουργία με λιγότερους υπαλλήλους, και την προσφορά ψηφιακών υπηρεσιών στους πολίτες, (β) η διαφάνεια με την προσεκτική μέτρηση κάθε πτυχής της κρατικής δραστηριότητάς του και την απόδοση λογαριασμού στους πολίτες, (γ) ένα πολυετές πρόγραμμα δραστικού περιορισμού και κωδικοποίησης των νόμων και των διατάξεων, με στόχο να έχουμε λιγότερους νόμους, οι οποίοι όμως να εφαρμόζονται.

78. Αποτελεσματικότερη εφαρμογή του Καλλικράτη, με ενίσχυση της δυνατότητας των νέων δημοκρατικά εκλεγμένων Περιφερειών και των νέων Δήμων, να δράσουν με λιγότερους γραφειοκρατικούς περιορισμούς. Προώθηση της τοπικής ανάπτυξης και της μείωσης της ανεργίας, αναθέτοντας στους δημοκρατικά εκλεγμένους Περιφερειάρχες να αξιοποιήσουν (σε συνεργασία με την Ε.Ε.) για το σκοπό αυτό το ΕΣΠΑ, που πρέπει να αλλάξει δραστικά κατεύθυνση και όσο μέρος του μπορεί να απελευθερωθεί να έχει ως κεντρική προτεραιότητα την μόχλευση ιδιωτικών επενδύσεων.

79. Η αστυνομία να αφεθεί να κάνει τη δουλειά της με βάση το νόμο και χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις και διαχείριση του πολιτικού κόστους. Έμφαση θα δοθεί στην αξιοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού, με καλύτερη εκπαίδευση, σύγχρονες τεχνολογικές μεθόδους και μηδενική ανοχή και στις μικρές ποινικές παραβάσεις, που δημιουργούν το φυτώριο ανομίας και ανασφάλειας για τους πολίτες. Με απόλυτο σεβασμό στους πολίτες, αλλά με καμία ανοχή σε όσους παραβαίνουν τον ποινικό νόμο. Οι άνδρες και γυναίκες της Ελληνικής Αστυνομίας εξαιρούνται οποιασδήποτε νέας περικοπής μισθών και έχουν προτεραιότητα, όποτε υπάρξουν ξανά δυνατότητες, οικονομικής αναβάθμισης.

80. Διακήρυξη της χώρας για τη μη αποδοχή περαιτέρω εισροής (νόμιμης η παράνομης), μεταναστών, τουλάχιστον μέχρι το 2020. Πίεση για την άμεση επαναδιαπραγμάτευση της Συμφωνίας Δουβλίνο ΙΙ (Κανονισμός 343/03), επέκταση των ευρωπαϊκών συμφωνιών επανεισδοχής και τη δημιουργία μιας ευρωπαϊκής πολιτικής επιστροφής παράνομων μεταναστών, μια που μόνο με την συνολική πολιτική ισχύ της Ε.Ε. και την χρηματοδότησή της, μπορεί να πετύχει η προσπάθεια περιορισμού της παράνομης μετανάστευσης.

81. Αποτελεσματικότερο έλεγχο των συνόρων, με ενίσχυση της συνοριοφυλακής και διεύρυνση της συνεργασίας με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό FRONTEX.

82. Άμεση καταγραφή όλων των παράνομων μεταναστών, ώστε να γνωρίζει το κράτος ποιοι είναι και να αρχίσει η απομάκρυνση τόσο των υφιστάμενων, όσο και όλων των νεοεισερχόμενων μεταναστών (που θα λειτουργήσει ως ισχυρό αντικίνητρο για την είσοδο νέων μεταναστών). Άμεση εξέταση των αιτημάτων χορήγησης ασύλου, ώστε κατ’ αυτών που δεν έχουν τις προϋποθέσεις χορήγησης της προστασίας αυτής, να κινείται άμεσα η διαδικασία επιστροφής. Περιορισμός του δικαιώματος αιτήσεως ασύλου σε όσους συλλαμβάνονται για παράνομες πράξεις .Περιορισμός του δικαιώματος δικαστικής αναστολής της επιστροφής των παράνομων μεταναστών. Δημιουργία Κέντρων προσωρινής κράτησης μεταναστών σε περιοχές «κλειδιά», ανά την επικράτεια, με αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων στρατοπέδων και λοιπών δημόσιων κτιρίων.

83. Μηδενική ανοχή στα κυκλώματα παράνομης διακίνησης και εκμετάλλευσης ανθρώπων και στο παραεμπόριο, που έχει μετατραπεί σε μάστιγα για τον εμπορικό κόσμο της χώρας και πηγή διαρκούς διαρροής πολύτιμων εσόδων για το κράτος.

84. Να παραμείνει η χώρα ενεργό και σταθερό μέλος του πυρήνα της Ε.Ε. Πιστεύουμε σε μιαν Ευρώπη ανταγωνιστική, κοινωνική, ισχυρή. Μια Ευρώπη πιο πολιτική, που θα εμβαθύνει την πορεία ενοποίησής της και θα ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις ανάγκες και τις προσδοκίες των Ευρωπαίων. Μιαν Ευρώπη πραγματική παγκόσμια δύναμη, οικονομικά και πολιτικά. Αυτήν την Ευρώπη οραματιζόμαστε. Γι’ αυτήν εργαζόμαστε.

85. Μια λύση διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας για την Κύπρο, χωρίς παρωχημένα συστήματα εγγυήσεων, που θα εδράζεται στις αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, στο Διεθνές Δίκαιο και θα εφαρμόζει το κοινοτικό κεκτημένο. Δεδομένου ότι ο χρόνος λειτουργεί αρνητικά, καθώς η πληθυσμιακή σύνθεση του νησιού αλλοιώνεται και οι γενιές που έζησαν τη συμβίωση των δύο κοινοτήτων αρχίζουν να φεύγουν, η λύση θα πρέπει να προωθηθεί αποφασιστικά και να στηριχθεί στο ευρωπαϊκό όραμα της επανένωσης του νησιού και της συμμετοχής όλων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

86. Επιδιώκουμε το μέρισμα ειρήνης και ανάπτυξης που μπορεί να υπάρξει για τους λαούς της Ελλάδας και της Τουρκίας από την εξομάλυνση των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Η πλήρης εξομάλυνση των ελληνοτουρκικών σχέσεων δεν είναι εφικτή χωρίς τη δίκαιη, βιώσιμη και λειτουργική λύση του Κυπριακού προβλήματος, την απαρέγκλιτη τήρηση και σεβασμό του διεθνούς δικαίου και των διεθνών συνθηκών, από την Τουρκία, και την εγκατάλειψη πρακτικών όπως το casus belli και οι παραβιάσεις και παραβάσεις στον εναέριο και θαλάσσιο χώρο.

87. Στηρίζουμε την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας με απαράβατη προϋπόθεση την πλήρη συμμόρφωση στο κοινοτικό κεκτημένο, τον έμπρακτο σεβασμό των θρησκευτικών ελευθεριών, των ανθρωπίνων και μειονοτικών δικαιωμάτων, του διεθνούς δικαίου και των διεθνών συνθηκών, και την πλήρη εξομάλυνση των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Η συζήτηση για ειδική σχέση της Τουρκίας με την Ευρώπη υπονομεύει την προοπτική ένταξης και ακυρώνει τη μεταρρυθμιστική δυναμική του εκδημοκρατισμού στο εσωτερικό της Τουρκίας.

88. Αμοιβαία αποδεκτή επίλυση του προβλήματος της ονομασίας της ΠΓΔΜ, με μια σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό που θα ισχύει έναντι όλων (erga omnes) και θα οδηγήσει τη γείτονα χώρα στην εγκατάλειψη των αλυτρωτικών πολιτικών και των πρακτικών παραχάραξης της ιστορίας.

89. Ενίσχυση της στρατηγικής παρουσίας της χώρας στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, πρόταξη του σταθεροποιητικού της ρόλου σε περιοχές όπως η ο Καύκασος, η Μέση Ανατολή και η Αφρική, ανάπτυξη των διμερών σχέσεων της χώρας με σημαντικούς παίκτες του διεθνούς συστήματος όπως οι ΗΠΑ, η Ρωσία και η Κίνα και ενεργό συμμετοχή στους διεθνείς οργανισμούς, με διεκδίκηση μεγαλύτερου ρόλου και ευθύνης στο διεθνές σύστημα.

90. Στήριξη της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας και του διεθνούς προσανατολισμού και δράσης των ελληνικών επιχειρήσεων. Η οικονομική διπλωματία να επανέλθει στο επίκεντρο της εξωτερικής μας πολιτικής.

91. Ενίσχυση των δεσμών και προώθηση της συνεργασίας με την Ομογένεια σε όλο τον κόσμο και θεσμοθέτηση της δυνατότητας να ψηφίζουν οι απόδημοι Έλληνες στις εθνικές εκλογές από τον τόπο διαμονής τους.

92. Ουσιαστική παρέμβαση της Βουλής στη διαδικασία αξιολόγησης-επιλογής ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Θέσπιση βασικών απαραβίαστων κριτηρίων για την προαγωγή-επιλογή θέσης ευθύνης - τοποθέτηση εξωτερικού, με κύριο στόχο την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων των στελεχών (π.χ δεν θα προάγεται στους ανώτατους βαθμούς αξιωματικός, μη κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου και μη γνώστης ξένων γλωσσών)

93. Ίδρυση διακλαδικής υπηρεσίας εσωτερικών υποθέσεων των ΕΔ και καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας προμηθειών συστημάτων-μέσων-υλικών που δεν εμπίπτουν στη διαδικασία περί απορρήτου.

94. Αναθεώρηση της πολιτικής εθνικής άμυνας και της δομής των ΕΔ, με άμεση κατάργηση ανενεργών μονάδων και παρωχημένων οπλικών συστημάτων και συλλειτουργία μονάδων διαφορετικών κλάδων.

95. Ενοποίηση των Μετοχικών Ταμείων και αξιοποίηση της κινητής και ακίνητης περιουσίας τους. Διατήρηση και αναβάθμιση των ενώσεων αποστράτων ως ΝΠΔΔ και παροχή κινήτρων για μεταθέσεις και συνυπηρέτηση συζύγων σε καθορισμένες περιοχές. Αντιμετώπιση των στεγαστικών προβλημάτων με υλοποίηση σύγχρονων ευέλικτων διαδικασιών και άμεση αξιοποίηση της περιουσίας ΤΕΘΛ. Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των στρατιωτικών νοσοκομείων.

96. Πιστεύουμε στην ουσιαστική ενίσχυση της ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης, από πολιτικές παρεμβάσεις. Η διαφάνεια, η τήρηση του νόμου και τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν είναι διαπραγματεύσιμα.

97. Η αποκατάσταση του αισθήματος δικαίου και η διαμόρφωση μιας δίκαιης κοινωνίας προϋποθέτει μια βαθιά τομή στην επιτάχυνση της δικαστικής διαδικασίας και τη βελτίωση της ποιότητάς της δικαιοσύνης. Κύρια εργαλεία η μηχανοργάνωση, η μαζική διεύρυνση της προδικαστικής επίλυσης διαφορών, η συνεχής επιμόρφωση των δικαστών , ο δραστικός περιορισμός των αναβολών στις δίκες, η εφαρμογή των αποφάσεων που είναι τελεσίδικες –ιδιαίτερα όσες είναι σε βάρος του κράτους- την διοικητική και χωροταξική αναδιάρθρωση όλων των δικαστηρίων της χώρας, ο έλεγχος και θέσπιση κανόνων απόδοσης των δικαστηρίων και ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής τους.

98. Η πολιτική για τον πολιτισμό σε μια περίοδο κρίσης πρέπει να έχει ως κεντρικό στόχο την ευρύτερη δυνατή διάχυση της πολιτισμικής παραγωγής, με στόχο την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής. Η πολιτική αυτή στηρίζεται στους ανθρώπους και τους φορείς του πολιτισμού, δημιουργεί νέα πεδία συνεργασίας μεταξύ του κράτους, του ιδιωτικού τομέα και των σύγχρονων δημιουργών, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν κατευθύνει και δεν χειραγωγεί πολιτικά την τέχνη.

99. Κατάργηση της εισφοράς στην ΕΡΤ μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ και χρηματοδότηση της κρατικής τηλεόρασης από τον προϋπολογισμό με ταυτόχρονο περιορισμό του μεγέθους της. Για την ενίσχυση της αντικειμενικής ενημέρωσης και της πολυφωνίας κατάργηση των μετρήσεων ακροαματικότητας στη ζώνη των Δελτίων Ειδήσεων για όλους τους σταθμούς.

100. Ο αθλητισμός συνδέεται άμεσα με την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας μας. Απαιτεί την διαφύλαξη του αθλητικού πνεύματος μέσα σε ένα αυστηρό θεσμικό πλαίσιο, που καλύπτει τους αθλητές, τα αθλήματα και τους φιλάθλους . Σέβεται την αυτονομία των αθλητικών οργανισμών και αποτρέπει την κομματική χειραγώγηση του αθλητισμού. Υιοθετεί αυστηρή και χωρίς συμβιβασμούς τήρηση του νόμου για την αντιμετώπιση της μεγαλύτερης μάστιγας του ελληνικού αθλητισμού που είναι η διάσπαρτη και ανεξέλεγκτη βία που επικρατεί τόσο μέσα όσο και έξω από τους αγωνιστικούς χώρους με την ανοχή πολλές φορές των αρμόδιων φορέων.


[Ο Φουρνιώτης ]





0 Απαντήσεις για... for “ Οι 100 Βασικές Προγραμματικές Κατευθύνσεις της Δημοκρατικής Συμμαχίας”

Αφήστε μια απάντηση

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική ή αγγλική γλώσσα (όχι greeklish) και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.

Recently Commented

Recent Entries

Φώτο