Τα ατυχήµατα θα εξαλειφθούν µόνο όταν οι οδηγοί εφαρµόσουν τον ΚΟΚ
Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη 5 Μαΐου 2011 και κατατίθεται στο πλαίσιο Γενικά . Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την καταχώρηση μέσωRSS 2.0 . Μπορείτε να αφήσετε μια απάντηση ή trackback σε αυτή την καταχώρηση από το site σας
«
Η οικονοµική κρίση έρχεται τώρα να δώσει άλλη µια δικαιολογία στους κυβερνώντες να µην κάνουν τίποτα για την οδική ασφάλεια, υποστηρίζει η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» Βάσω ∆ανέλλη -Μυλωνά. Την ίδια ώρα, όπως λέει, στην Ιρλανδία η οδική ασφάλεια βρίσκεται σε απόλυτη προτεραιότητα, ενώ η Πορτογαλία έχει βελτιώσει σηµαντικά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.
1 Τριάντα νεκροί και 502 τραυµατίες είναι ο απολογισµός της εξόδου του Πάσχα. Τι φταίει;
Οφείλεται κατά µεγάλο ποσοστό σε πολύ συγκεκριµένα λάθη των οδηγών, πουκάνουµε και ξανακάνουµε συνεχώς. Υπερβολική ταχύτητα, απόσπαση προσοχής του οδηγού, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση προτεραιότητας είναι κάποια από αυτά.
2 Γιατί κάθε χρόνο επαναλαµβάνεται αυτή η εικόνα;
Οι έλληνες οδηγοί δεν διακρίνονται για την πολιτισµένη συµπεριφορά τους. Σύµφωνα µε έρευνα του ΙΟΑΣ, είναι οι πιο επιθετικοί οδηγοί στην Ευρώπη. Πιστεύω ότι από εκεί ξεκινούν όλα.
3 Τα τροχαία ατυχήµατα στην έξοδο του Πάσχα αποτελούν το 5% του συνόλου των τροχαίων.
Το θέµα των οδηγών στη χώρα µας θυµίζει τριτοκοσµική χώρα.
4 Πόσα από αυτά τα ατυχήµατα θα µπορούσαν να αποφευχθούν;
Στόχος µας είναι η πλήρης εξάλειψη των τροχαίων δυστυχηµάτων. Αυτό µπορεί να συµβεί µόνο όταν οι Ελληνες εφαρµόσουν τον ΚΟΚ.
5 Ποιους βαρύνει περισσότερο η ευθύνη; Τους οδηγούς ή το οδικό δίκτυο;
Σύµφωνα µε µελέτες, µόλις το 2,5% των τροχαίων συµβάντων οφείλεται στον δρόµο, ενώ το 65% αφορά τον ανθρώπινο παράγοντα.
6 Πώς θα χαρακτηρίζατε σήµερα την κατάσταση στο εθνικό οδικό δίκτυο;
Λίγο καλύτερα από παλιότερα, αλλά µε πολλά προβλήµατα που επιδεινώνονται στο δευτερεύον και επαρχιακό δίκτυο µε κακοσυντηρηµένους δρόµους, απαράδεκτο οδόστρωµα, κακή ή ανύπαρκτη σήµανση.
7 Γίνονται βήµατα για ασφαλέστερους δρόµους ή η οικονοµική κρίση έχει «επισκιάσει» τα πάντα;
Τώρα η οικονοµική κρίση έρχεται για να δώσει άλλη µια δικαιολογία στους κυβερνώντες για να µην κάνουν τίποτα.
8 Τι γίνεται σε αυτόν τον τοµέα στις χώρες που αντιµετωπίζουν, όπως και εµείς, οικονοµικά προβλήµατα;
Στην Ιρλανδία, για παράδειγµα, η οδική ασφάλεια βρίσκεται σε απόλυτη κρατική προτεραιότητα, ενώ η Πορτογαλία έχει ήδη βελτιώσει σηµαντικά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.
9 Ταξιδεύετε τις εξόδους µε Ι.Χ. αυτοκίνητο;
Στις εξόδους τα πράγµατα είναι πολύ πιο δύσκολα και πιο επικίνδυνα, αλλά το να µην οδηγείς δεν είναι η λύση στο πρόβληµά µας.
10 Οι πιο επικίνδυνοι δρόµοι;
Ιδιαίτερα επικίνδυνοι κρίνονται οι άξονες: Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος, Τρίπολη - Καλαµάτα, Tρίπολη - Σπάρτη, Λαµία - Καρδίτσα -Τρίκαλα -Καλαµπάκα, Αντίρριο- Ιωάννινα, Λαµία - Καρπενήσι, Αλεξανδρούπολη - ∆ιδυµότειχο, Θεσσαλονίκη-Μουδανιά, Θεσσαλονίκη-Σέρρες- Προµαχώνας. Επίσης ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης.
11 Γιατί;
Το µεγαλύτεροτµήµα του οδικού δικτύου κρίνεται επικίνδυνο µε κακοτεχνίες στο οδόστρωµα, ελλιπή φωτισµό και ανάποδες στροφές. Πολύ σηµαντικό ρόλο παίζουν τα έργα οδοποιίας κατά µήκος σχεδόν όλου του εθνικού δικτύου.
12 Οι βασικότερες αιτίες για την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων;
Η υπερβολική ή ακατάλληλη ταχύτητα, η απόσπαση του οδηγού εξαιτίας της χρήσης κινητού τηλεφώνου κ.λπ., η παραβίαση προτεραιότητας, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
13 Τι µπορεί να προσφέρει µια ΜΚΟ στην οδική ασφάλεια;
Οταν ένα κράτος αδιαφορεί για τα προβλήµατα, τότε οι πολίτες οφείλουν να ενεργοποιούνται.
14 Τα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής επαρκούν;
Συνολικά ολοκληρώθηκε η κατασκευή 100 πάρκων στο χρονικό διάστηµα 1999- 2007.
Εκτιµάται ότι περίπου 58 έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους, εκ των οποίων τα 30 λειτουργούν σε οργανωµένο επίπεδο και τα 28 µε περισσότερο περιστασιακό τρόπο.
15 Εχει ρόλο το σχολείο για µια πρώτη
επαφή µε την κυκλοφοριακή αγωγή;
∆υστυχώς δεν υπάρχει οργανωµένο και ολοκληρωµένο πρόγραµµα κυκλοφοριακής αγωγής για τα σχολεία.
16 Πόσο αποτρεπτικά είναι τα τσουχτερά πρόστιµα;
Τα πρόστιµα πρέπει να κρατηθούν ψηλά. Εχει παρατηρηθεί ότι µε την αύξηση των προστίµων και τους συστηµατικούς ελέγχους µειώνονται οι παραβάσεις.
17 Πόσο επικίνδυνοι είναι τελικά οι «έρηµοι» δρόµοι της πόλης;
Είναι πραγµατικά πολύ επικίνδυνοι. Ο οδηγός εφησυχάζει από την έλλειψη της κίνησης και χαλαρώνει την προσοχή του.
18 Η αστυνόµευση κατά µήκος του οδικού δικτύου;
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει επαρκής αστυνόµευση: τα περιπολικά είναι «χαλασµένα» και δεν υπάρχουν τα χρήµατα να επισκευαστούν, η αστυνοµική δύναµη δεν επαρκεί λόγω της οικονοµικής κρίσης – δεν προσλαµβάνουµε – «δεν έχουµε λεφτά».
19 Πώς µπορούν να µειωθούν στην πράξη τα τροχαία ατυχήµατα;
Η ενηµέρωση και η κυκλοφοριακή αγωγή σε συνδυασµό µε την εφαρµογή του νόµου συµβάλλουν καθοριστικά.
20 Προγραµµατισµένες δράσεις και καµπάνιες;
Ενα σπουδαίο έργο που µόλις ξεκινήσαµε για τη δηµιουργία του Κέντρου Αναφοράς για την Οδική Ασφάλεια (NEST) σε ευρωπαϊκό, εθνικό και τοπικό επίπεδο.
[tanea ]
Η οικονοµική κρίση έρχεται τώρα να δώσει άλλη µια δικαιολογία στους κυβερνώντες να µην κάνουν τίποτα για την οδική ασφάλεια, υποστηρίζει η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» Βάσω ∆ανέλλη -Μυλωνά. Την ίδια ώρα, όπως λέει, στην Ιρλανδία η οδική ασφάλεια βρίσκεται σε απόλυτη προτεραιότητα, ενώ η Πορτογαλία έχει βελτιώσει σηµαντικά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.
1 Τριάντα νεκροί και 502 τραυµατίες είναι ο απολογισµός της εξόδου του Πάσχα. Τι φταίει;
Οφείλεται κατά µεγάλο ποσοστό σε πολύ συγκεκριµένα λάθη των οδηγών, πουκάνουµε και ξανακάνουµε συνεχώς. Υπερβολική ταχύτητα, απόσπαση προσοχής του οδηγού, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση προτεραιότητας είναι κάποια από αυτά.
2 Γιατί κάθε χρόνο επαναλαµβάνεται αυτή η εικόνα;
Οι έλληνες οδηγοί δεν διακρίνονται για την πολιτισµένη συµπεριφορά τους. Σύµφωνα µε έρευνα του ΙΟΑΣ, είναι οι πιο επιθετικοί οδηγοί στην Ευρώπη. Πιστεύω ότι από εκεί ξεκινούν όλα.
3 Τα τροχαία ατυχήµατα στην έξοδο του Πάσχα αποτελούν το 5% του συνόλου των τροχαίων.
Το θέµα των οδηγών στη χώρα µας θυµίζει τριτοκοσµική χώρα.
4 Πόσα από αυτά τα ατυχήµατα θα µπορούσαν να αποφευχθούν;
Στόχος µας είναι η πλήρης εξάλειψη των τροχαίων δυστυχηµάτων. Αυτό µπορεί να συµβεί µόνο όταν οι Ελληνες εφαρµόσουν τον ΚΟΚ.
5 Ποιους βαρύνει περισσότερο η ευθύνη; Τους οδηγούς ή το οδικό δίκτυο;
Σύµφωνα µε µελέτες, µόλις το 2,5% των τροχαίων συµβάντων οφείλεται στον δρόµο, ενώ το 65% αφορά τον ανθρώπινο παράγοντα.
6 Πώς θα χαρακτηρίζατε σήµερα την κατάσταση στο εθνικό οδικό δίκτυο;
Λίγο καλύτερα από παλιότερα, αλλά µε πολλά προβλήµατα που επιδεινώνονται στο δευτερεύον και επαρχιακό δίκτυο µε κακοσυντηρηµένους δρόµους, απαράδεκτο οδόστρωµα, κακή ή ανύπαρκτη σήµανση.
7 Γίνονται βήµατα για ασφαλέστερους δρόµους ή η οικονοµική κρίση έχει «επισκιάσει» τα πάντα;
Τώρα η οικονοµική κρίση έρχεται για να δώσει άλλη µια δικαιολογία στους κυβερνώντες για να µην κάνουν τίποτα.
8 Τι γίνεται σε αυτόν τον τοµέα στις χώρες που αντιµετωπίζουν, όπως και εµείς, οικονοµικά προβλήµατα;
Στην Ιρλανδία, για παράδειγµα, η οδική ασφάλεια βρίσκεται σε απόλυτη κρατική προτεραιότητα, ενώ η Πορτογαλία έχει ήδη βελτιώσει σηµαντικά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.
9 Ταξιδεύετε τις εξόδους µε Ι.Χ. αυτοκίνητο;
Στις εξόδους τα πράγµατα είναι πολύ πιο δύσκολα και πιο επικίνδυνα, αλλά το να µην οδηγείς δεν είναι η λύση στο πρόβληµά µας.
10 Οι πιο επικίνδυνοι δρόµοι;
Ιδιαίτερα επικίνδυνοι κρίνονται οι άξονες: Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος, Τρίπολη - Καλαµάτα, Tρίπολη - Σπάρτη, Λαµία - Καρδίτσα -Τρίκαλα -Καλαµπάκα, Αντίρριο- Ιωάννινα, Λαµία - Καρπενήσι, Αλεξανδρούπολη - ∆ιδυµότειχο, Θεσσαλονίκη-Μουδανιά, Θεσσαλονίκη-Σέρρες- Προµαχώνας. Επίσης ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης.
11 Γιατί;
Το µεγαλύτεροτµήµα του οδικού δικτύου κρίνεται επικίνδυνο µε κακοτεχνίες στο οδόστρωµα, ελλιπή φωτισµό και ανάποδες στροφές. Πολύ σηµαντικό ρόλο παίζουν τα έργα οδοποιίας κατά µήκος σχεδόν όλου του εθνικού δικτύου.
12 Οι βασικότερες αιτίες για την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων;
Η υπερβολική ή ακατάλληλη ταχύτητα, η απόσπαση του οδηγού εξαιτίας της χρήσης κινητού τηλεφώνου κ.λπ., η παραβίαση προτεραιότητας, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
13 Τι µπορεί να προσφέρει µια ΜΚΟ στην οδική ασφάλεια;
Οταν ένα κράτος αδιαφορεί για τα προβλήµατα, τότε οι πολίτες οφείλουν να ενεργοποιούνται.
14 Τα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής επαρκούν;
Συνολικά ολοκληρώθηκε η κατασκευή 100 πάρκων στο χρονικό διάστηµα 1999- 2007.
Εκτιµάται ότι περίπου 58 έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους, εκ των οποίων τα 30 λειτουργούν σε οργανωµένο επίπεδο και τα 28 µε περισσότερο περιστασιακό τρόπο.
15 Εχει ρόλο το σχολείο για µια πρώτη
επαφή µε την κυκλοφοριακή αγωγή;
∆υστυχώς δεν υπάρχει οργανωµένο και ολοκληρωµένο πρόγραµµα κυκλοφοριακής αγωγής για τα σχολεία.
16 Πόσο αποτρεπτικά είναι τα τσουχτερά πρόστιµα;
Τα πρόστιµα πρέπει να κρατηθούν ψηλά. Εχει παρατηρηθεί ότι µε την αύξηση των προστίµων και τους συστηµατικούς ελέγχους µειώνονται οι παραβάσεις.
17 Πόσο επικίνδυνοι είναι τελικά οι «έρηµοι» δρόµοι της πόλης;
Είναι πραγµατικά πολύ επικίνδυνοι. Ο οδηγός εφησυχάζει από την έλλειψη της κίνησης και χαλαρώνει την προσοχή του.
18 Η αστυνόµευση κατά µήκος του οδικού δικτύου;
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει επαρκής αστυνόµευση: τα περιπολικά είναι «χαλασµένα» και δεν υπάρχουν τα χρήµατα να επισκευαστούν, η αστυνοµική δύναµη δεν επαρκεί λόγω της οικονοµικής κρίσης – δεν προσλαµβάνουµε – «δεν έχουµε λεφτά».
19 Πώς µπορούν να µειωθούν στην πράξη τα τροχαία ατυχήµατα;
Η ενηµέρωση και η κυκλοφοριακή αγωγή σε συνδυασµό µε την εφαρµογή του νόµου συµβάλλουν καθοριστικά.
20 Προγραµµατισµένες δράσεις και καµπάνιες;
Ενα σπουδαίο έργο που µόλις ξεκινήσαµε για τη δηµιουργία του Κέντρου Αναφοράς για την Οδική Ασφάλεια (NEST) σε ευρωπαϊκό, εθνικό και τοπικό επίπεδο.
[tanea ]
0 Απαντήσεις για... for “ Τα ατυχήµατα θα εξαλειφθούν µόνο όταν οι οδηγοί εφαρµόσουν τον ΚΟΚ”
Αφήστε μια απάντηση
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική ή αγγλική γλώσσα (όχι greeklish) και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.