Αλλάζουν όλα στο κέντρο Καρπενησίου << Αστική Ανάπλαση >>
Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011 και κατατίθεται στο πλαίσιο Γενικά . Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την καταχώρηση μέσωRSS 2.0 . Μπορείτε να αφήσετε μια απάντηση ή trackback σε αυτή την καταχώρηση από το site σας
Ο
ι έμποροι, αν και συμφωνούν με την ανάγκη αστικής ανάπλασης του κέντρου της πόλης, διαφωνούν κάθετα με την μονοδρόμηση του κεντρικού δρόμου της οδού Ζηνοπούλου, ενώ ζητούν, πριν γίνουν τα έργα, να κατασκευαστούν τα υπαίθρια πάρκινγκ σε παλιά Λαϊκή Αγορά και ΚΤΕΛ.
Την ανάπλαση του κέντρου στην πόλη του Καρπενησίου έχει ως πρώτο στόχο η νέα δημοτική αρχή του δήμου Καρπενησίου και είναι από τα πρώτα έργα που έθεσε σε εφαρμογή ο Κώστας Μπακογιάννης. Ήδη, η μελέτη ολοκληρώνεται, ενώ τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα από το ΕΣΠΑ. Ωστόσο, οι παρεμβάσεις που μελετώνται αναμένεται να προκαλέσουν αντιδράσεις. Ήδη, οι έμποροι της πόλης, με ανοιχτή επιστολή τους, διαφωνούν.
Το έργο για την αστική ανάπλαση Καρπενησίου, μαζί με ακόμη 4 έργα συνολικού προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ, είχαν προταθεί με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, από την προηγούμενη δημοτική αρχή, στις αρχές Σεπτεμβρίου 2010. Τα “Ευρυτανικά Νέα” είχαν τότε αναλυτικό ρεπορτάζ (αρ. φυλ. 427/1-9-10). Τα απαραίτητα κονδύλια έχουν ήδη εγκριθεί με απόφαση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, όταν περιφερειάρχης ήταν η κα. Κατερίνα Διαμαντοπούλου.
Η νέα δημοτική αρχή έχει αναθέσει σε ομάδα συγκοινωνιολόγων την κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης του Καρπενησίου, η οποία θα συμπεριλάβει τόσο την δημιουργία των δύο πάρκινγκ, όσο και τις αποφάσεις για την αστική ανάπλαση του κέντρου. Επιπλέον, η μελέτη θα καταδείξει τις ώρες κυκλοφοριακής φόρτισης, τον αριθμό των κινούμενων αυτοκινήτων τις ημέρες αυξημένης κίνησης, την τουριστική κίνηση και δεκάδες άλλες παραμέτρους.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες των “Ευρυτανικών Νέων” θα προταθούν στην δημοτική αρχή “σενάρια κυκλοφορίας”, ώστε να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις. Ωστόσο, οι μελετητές φαίνεται να έχουν καταλήξει από τα υπάρχοντα στοιχεία που έχουν συλλέξει, με την συμμετοχή και των υπαλλήλων της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου, αλλά και τις προτάσεις που τους έχουν δοθεί από την δημοτική αρχή, σε συγκεκριμένα σενάρια.
Μονόδρομος
η Ζηνοπούλου
Οι νέες μελέτες προβλέπουν την μονοδρόμηση της Ζηνοπούλου, ένα έργο που είχε επιχειρηθεί ξανά προ ετών, αλλά απέτυχε. Η νέα πρόταση, ωστόσο, είναι ακόμη πιο "προχωρημένη". Πρόκειται να διαπλατυνθούν τα πεζοδρομία δεξιά και αριστερά, αφήνοντας οδόστρωμα περίπου 4 μέτρων, το οποίο θα καλυφθεί από πλάκες γρανίτη ή άλλο ανθεκτικό υλικό, δημιουργώντας μια λωρίδα ήπιας κυκλοφορίας αυτοκινήτων. Το πάρκινγκ θα απαγορευθεί δεξιά και αριστερά, ενώ η παρέμβαση θα ξεκινά από την καφετέρια “Gallery” μέχρι και την νομαρχία.
Πρόκειται για μια πολύ σοβαρή παρέμβαση στην καρδιά της πόλης, η οποία ανατρέπει συθέμελα τις κυκλοφοριακές συνήθειες δεκαετιών. Αυτή ακριβώς η παρέμβαση προκαλεί μια σειρά προβλημάτων, τα οποία σε ανοιχτή επιστολή τους θέτουν οι έμποροι της πόλης. Το επιχείρημα είναι ότι σε καιρούς οικονομικής κρίσης, η τουριστική κίνηση θα μειωθεί δραματικά, αφού με την μονοδρόμηση της Ζηνοπούλου, αφενός δυσκολεύονται να κινηθούν τα λεωφορεία, αφετέρου αποκόπτεται η κυκλοφορία προς το κέντρο από τη δυτική είσοδο της πόλης.
Άνοδος
η Καρπενησιώτη
Ριζικές αλλαγές. Τα σενάρια φαίνεται να συγκλίνουν στην αλλαγή της κυκλοφορίας, στην εδώ και 10 χρόνια μονοδρόμηση της Καρπενησιώτη ως καθόδου. Πλέον, η Καρπενησιώτη θα γίνει άνοδος, ενώ θα επιχειρηθεί παρόμοια αστική παρέμβαση, όπως και στην Ζηνοπούλου.
Η κεντρική οδός της πόλης, είναι εδώ και 10 χρόνια καθοδικός μονόδρομος. Ωστόσο, η απόφαση αυτή φαίνεται να έχει βοηθήσει την κυκλοφορία στην πόλη αν και τότε οι έμποροι διαφωνούσαν. Να τονισθεί δε, ότι αν και επιτρέπεται η στάθμευση μόνο στη μία πλευρά του δρόμου, ώστε να διευκολύνεται η εμπορική κίνηση, η έλλειψη αστυνόμευσης επιτρέπει την αυθαίρετη στάθμευση και στις δύο πλευρές, προκαλώντας πολλές φορές μποτιλιάρισμα.
Η απόφαση της νέας δημοτικής αρχής είναι να αυστηροποιηθούν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και παράλληλα να στρωθεί το οδόστρωμα επίσης με πλάκες γρανίτη, ώστε και η οδός Καρπενησιώτη να μετατραπεί σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. Η παρέμβαση, η οποία μελετάται, ξεκινά από την πλατεία μέχρι την παλιά Λαϊκή Αγορά.
Τα πάρκινγκ
Ωστόσο, τίποτα δεν θα γίνει πριν ολοκληρωθούν τα δύο έργα υπαίθριου πάρκινγκ στην πόλη, τα οποία μελετά ο δήμος. Όπως έγραψαν τα “Ευρυτανικά Νέα”, καταρχάς πρόκειται να δημιουργηθεί ένα υπαίθριο πάρκινγκ στην παλιά Λαϊκή Αγορά με κάλυψη σχεδόν στο 100% του χώρου που σήμερα είναι πάρκο. Η απόφαση, πάντως αυτή, δεν έτυχε ομόφωνης έγκρισης από το συμβούλιο Καρπενησίου, αφού η αντιπολίτευση αντιπρότεινε να χρησιμοποιηθεί μόνο το 50% του χώρου και το υπόλοιπο να παραμένει ως πάρκο.
Το δεύτερο πάρκινγκ που θα δημιουργηθεί είναι αυτό στον χώρο του παλαιού ΚΤΕΛ. Τα έργα για την κατεδάφιση του κτιρίου, το οποίο στοιχειώνει τον χώρο εδώ και 6 χρόνια, αναμένεται να ξεκινήσουν πολύ γρήγορα, αφού και οι αποφάσεις έχουν ληφθεί και ένα μέρος των απαιτούμενων χρημάτων υπάρχει. Να θυμίσουμε ότι μόνο για την κατεδάφιση του παλιού ΚΤΕΛ και την μετατροπή του σε προσωρινό υπαίθριο πάρκινγκ, θα απαιτηθούν πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ.
Τα έργα ανάπλασης
Τα έργα αστικής ανάπλασης στο κέντρο αναμένεται να αλλάξουν τον ρου της ζωής στην πόλη. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο κ. Νίκο Σουλιώτη, οι μελέτες δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί, αλλά πολύ σύντομα θα είναι στα χέρια της δημοτικής αρχής. Για τις παρεμβάσεις θα υπάρξει οπωσδήποτε διαβούλευση, ωστόσο, οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί, μάλλον δύσκολα θα τροποποιηθούν. Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι.
Διαφωνούν οι έμποροι
Πριν ακόμη παρουσιαστεί επισήμως η νέα μελέτη από την δημοτική αρχή και τα τελικά έργα που πρόκειται να γίνουν, ο Εμπορικός Σύλλογος, με ανοιχτή επιστολή του προς τον δήμο Καρπενησίου, εκφράζει τις επιφυλάξεις του στα νέα κυκλοφοριακά σενάρια και παραθέτει τις δικές του προτάσεις.
Στην ανοιχτή τους επιστολή, οι έμποροι της πόλης προτρέπουν την κατασκευή των πάρκινγκ, ώστε να μην προκληθεί κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ εκφράζουν τους φόβους τους για ερήμωση του κέντρου από τις παρεμβάσεις και πτώση της εμπορικής κίνησης. “Δεν πρέπει να γίνουν άλλα λάθη”, καταλήγουν στην επιστολή τους, την οποία υπογράφει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Παναγιώτης Καραγιάννης.
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ ΔΗΜΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ
Κύριε Δήμαρχε και Δημοτικοί Σύμβουλοι
Με χαρά πληροφορηθήκαμε την πρόθεσή σας για την ανάπλαση του ιστορικού Κέντρου και της αγοράς του Καρπενησίου. Συμφωνούμε με την απόφασή σας αυτή, με τη διαφορά ότι το ωραίο πρέπει να συνδυαστεί με τη λειτουργικότητα.
Κατ' αρχήν θέλουμε να πιστεύουμε ότι τα έργα θα ξεκινήσουν εφ' όσον κατασκευαστούν οι χώροι στάθμευσης στο παλιό ΚΤΕΛ και την παλιά Λαϊκή Αγορά, καθώς αυτό είναι προαπαιτούμενο για οποιαδήποτε παρέμβαση.Εμείς οι έμποροι των οδών Ζηνοπούλου και Καρπενησιώτη γνωρίζοντας καλά ότι ΔΕΝ υπάρχουν παράλληλοι και κάθετοι δρόμοι που να συνδέουν το κέντρο με τις εισόδους της πόλης, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:
Είναι απαραίτητο η πόλη να διαθέτει όχι μόνο είσοδο αλλά και έξοδο καθώς είναι γνωστό ότι ο επισκέπτης ψωνίζει κυρίως κατά την αναχώρησή του, όταν πίνει τον τελευταίο καφέ στην πλατεία.
Είναι απαραίτητο να υπάρχει αμφίδρομη κίνηση στους κεντρικούς δρόμους για τις περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών, όπως όταν πρέπει να κινηθεί ένα ασθενοφόρο ή πυροσβεστικό όχημα.
Δεν πρέπει επίσης να διαφύγει της προσοχής μας ότι στον χώρο του κέντρου υπάρχουν δύο εκκλησίες στις οποίες πρέπει να υπάρχει ακώλυτη πρόσβαση για την τέλεση των κοινωνικών εκδηλώσεων όπως είναι βαφτίσεις, γάμοι, κηδείες, κλπ, κατά τις οποίες συγκεντρώνεται πολύς κόσμος.
Θα θέλαμε να γίνουν γνωστές από επίσημα χείλη οι προθέσεις για την κατάσταση των οδών Ζηνοπούλου και Καρπενησιώτη στις οποίες βρίσκεται η συντριπτική πλειοψηφία των καταστημάτων της πόλης. Κατά συνέπεια περιμένουμε τις διαδικασίες διαβούλευσης με τους εμπόρους και τους κατοίκους ώστε να γίνει γνωστή η άποψη του καθενός. Είναι σίγουρα σημαντικό να γίνει καλαίσθητη η αγορά μας και το ιστορικό κέντρο, αλλά ακόμη πιο σημαντικό είναι να έχουν λειτουργική χρήση.
Είναι καλό να εξετάσουμε λεπτομερώς και πρακτικά τις συνθήκες κυκλοφορίας όλες τις εποχές του χρόνου, καθώς και το πώς λειτουργεί η αγορά τα τριήμερα και τις αργίες, Χριστούγεννα, Απόκριες, Πάσχα και καλοκαίρι. Κατά την άποψή μας, όποιος μπαίνει στο Καρπενήσι θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να επιστρέφει στο κέντρο, χωρίς να πρέπει να κάνει έναν τεράστιο κύκλο.
Επίσης πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι το Καρπενήσι έχει δύο εισόδους, και η δυτική δεν είναι λιγότερο σημαντική από την ανατολική. Αν υλοποιηθεί η φημολογούμενη μονοδρόμηση μέχρι τη Νομαρχία, όσοι έρχονται στην πόλη από τη δυτική πλευρά, δηλαδή επισκέπτες από Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, Γιάννενα, Αγρίνιο κλπ, αλλά ακόμη και οι ένοικοι των μεγάλων ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων δωματίων που βρίσκονται προς αυτή την πλευρά, θα είναι πολύ δύσκολο να προσεγγίσουν την πλατεία και το κέντρο να ψωνίσουν, να πιουν καφέ ή να φάνε, ιδιαίτερα εάν αυτό πρέπει να γίνει πεζή.
Τέλος, είναι γνωστό ότι οι επισκέπτες του θρησκευτικού τουρισμού κατά κύριο λόγο επισκέπτονται την πόλη στο τέλος της εκδρομής τους, για να πιουν τον καφέ τους και να κάνουν τα τελευταία ψώνια. Στην περίπτωση της μονοδρόμησης, τα λεωφορεία και τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, θα αναγκάζονται να κάνουν μεγάλο κύκλο για να προσεγγίσουν το κέντρο, με αποτέλεσμα τελικά να το αποφεύγουν , κάτι που θεωρούμε περισσότερο από βέβαιο ότι θα συμβεί. Αποτέλεσμα θα είναι η ακόμα μεγαλύτερη μείωση του τζίρου όλων των καταστημάτων, σε εποχές μάλιστα που η κρίση έχει γίνει αισθητή από όλους.
Κλείνοντας πρέπει να τονίσουμε ότι είναι σημαντικό να μη χαθούν τα χρήματα που προσφέρονται από το ΕΣΠΑ, εντούτοις η Αγορά και η πόλη δεν σηκώνουν άλλα λάθη.
Θεωρούμε ότι είναι προτιμότερο να δοθεί αρκετός χρόνος για τη διαβούλευση και την εξέταση του θέματος από όλες τις πλευρές, ακόμη κι αν καθυστερήσουν τα έργα ανάπλασης για λίγους μήνες παραπάνω.
Οι βεβιασμένες κινήσεις δεν έχουν δώσει ποτέ σωστά αποτελέσματα. και πρέπει όλοι μαζί να κάνουμε κάτι που θα μείνει στον τόπο μας για όσο το δυνατόν περισσότερα χρόνια.
Πιστεύουμε ότι η άποψή μας είναι βασισμένη στην πράξη και την πολυετή εμπειρία μας και κάθε παρέμβαση πρέπει να γίνεται με γνώμονα αυτή ακριβώς την πρακτική και όχι οποιαδήποτε θεωρητική προσέγγιση.
[Ευρυτανικά Νέα ]
ι έμποροι, αν και συμφωνούν με την ανάγκη αστικής ανάπλασης του κέντρου της πόλης, διαφωνούν κάθετα με την μονοδρόμηση του κεντρικού δρόμου της οδού Ζηνοπούλου, ενώ ζητούν, πριν γίνουν τα έργα, να κατασκευαστούν τα υπαίθρια πάρκινγκ σε παλιά Λαϊκή Αγορά και ΚΤΕΛ.
Την ανάπλαση του κέντρου στην πόλη του Καρπενησίου έχει ως πρώτο στόχο η νέα δημοτική αρχή του δήμου Καρπενησίου και είναι από τα πρώτα έργα που έθεσε σε εφαρμογή ο Κώστας Μπακογιάννης. Ήδη, η μελέτη ολοκληρώνεται, ενώ τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα από το ΕΣΠΑ. Ωστόσο, οι παρεμβάσεις που μελετώνται αναμένεται να προκαλέσουν αντιδράσεις. Ήδη, οι έμποροι της πόλης, με ανοιχτή επιστολή τους, διαφωνούν.
Το έργο για την αστική ανάπλαση Καρπενησίου, μαζί με ακόμη 4 έργα συνολικού προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ, είχαν προταθεί με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, από την προηγούμενη δημοτική αρχή, στις αρχές Σεπτεμβρίου 2010. Τα “Ευρυτανικά Νέα” είχαν τότε αναλυτικό ρεπορτάζ (αρ. φυλ. 427/1-9-10). Τα απαραίτητα κονδύλια έχουν ήδη εγκριθεί με απόφαση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, όταν περιφερειάρχης ήταν η κα. Κατερίνα Διαμαντοπούλου.
Η νέα δημοτική αρχή έχει αναθέσει σε ομάδα συγκοινωνιολόγων την κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης του Καρπενησίου, η οποία θα συμπεριλάβει τόσο την δημιουργία των δύο πάρκινγκ, όσο και τις αποφάσεις για την αστική ανάπλαση του κέντρου. Επιπλέον, η μελέτη θα καταδείξει τις ώρες κυκλοφοριακής φόρτισης, τον αριθμό των κινούμενων αυτοκινήτων τις ημέρες αυξημένης κίνησης, την τουριστική κίνηση και δεκάδες άλλες παραμέτρους.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες των “Ευρυτανικών Νέων” θα προταθούν στην δημοτική αρχή “σενάρια κυκλοφορίας”, ώστε να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις. Ωστόσο, οι μελετητές φαίνεται να έχουν καταλήξει από τα υπάρχοντα στοιχεία που έχουν συλλέξει, με την συμμετοχή και των υπαλλήλων της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου, αλλά και τις προτάσεις που τους έχουν δοθεί από την δημοτική αρχή, σε συγκεκριμένα σενάρια.
Μονόδρομος
η Ζηνοπούλου
Οι νέες μελέτες προβλέπουν την μονοδρόμηση της Ζηνοπούλου, ένα έργο που είχε επιχειρηθεί ξανά προ ετών, αλλά απέτυχε. Η νέα πρόταση, ωστόσο, είναι ακόμη πιο "προχωρημένη". Πρόκειται να διαπλατυνθούν τα πεζοδρομία δεξιά και αριστερά, αφήνοντας οδόστρωμα περίπου 4 μέτρων, το οποίο θα καλυφθεί από πλάκες γρανίτη ή άλλο ανθεκτικό υλικό, δημιουργώντας μια λωρίδα ήπιας κυκλοφορίας αυτοκινήτων. Το πάρκινγκ θα απαγορευθεί δεξιά και αριστερά, ενώ η παρέμβαση θα ξεκινά από την καφετέρια “Gallery” μέχρι και την νομαρχία.
Πρόκειται για μια πολύ σοβαρή παρέμβαση στην καρδιά της πόλης, η οποία ανατρέπει συθέμελα τις κυκλοφοριακές συνήθειες δεκαετιών. Αυτή ακριβώς η παρέμβαση προκαλεί μια σειρά προβλημάτων, τα οποία σε ανοιχτή επιστολή τους θέτουν οι έμποροι της πόλης. Το επιχείρημα είναι ότι σε καιρούς οικονομικής κρίσης, η τουριστική κίνηση θα μειωθεί δραματικά, αφού με την μονοδρόμηση της Ζηνοπούλου, αφενός δυσκολεύονται να κινηθούν τα λεωφορεία, αφετέρου αποκόπτεται η κυκλοφορία προς το κέντρο από τη δυτική είσοδο της πόλης.
Άνοδος
η Καρπενησιώτη
Ριζικές αλλαγές. Τα σενάρια φαίνεται να συγκλίνουν στην αλλαγή της κυκλοφορίας, στην εδώ και 10 χρόνια μονοδρόμηση της Καρπενησιώτη ως καθόδου. Πλέον, η Καρπενησιώτη θα γίνει άνοδος, ενώ θα επιχειρηθεί παρόμοια αστική παρέμβαση, όπως και στην Ζηνοπούλου.
Η κεντρική οδός της πόλης, είναι εδώ και 10 χρόνια καθοδικός μονόδρομος. Ωστόσο, η απόφαση αυτή φαίνεται να έχει βοηθήσει την κυκλοφορία στην πόλη αν και τότε οι έμποροι διαφωνούσαν. Να τονισθεί δε, ότι αν και επιτρέπεται η στάθμευση μόνο στη μία πλευρά του δρόμου, ώστε να διευκολύνεται η εμπορική κίνηση, η έλλειψη αστυνόμευσης επιτρέπει την αυθαίρετη στάθμευση και στις δύο πλευρές, προκαλώντας πολλές φορές μποτιλιάρισμα.
Η απόφαση της νέας δημοτικής αρχής είναι να αυστηροποιηθούν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και παράλληλα να στρωθεί το οδόστρωμα επίσης με πλάκες γρανίτη, ώστε και η οδός Καρπενησιώτη να μετατραπεί σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. Η παρέμβαση, η οποία μελετάται, ξεκινά από την πλατεία μέχρι την παλιά Λαϊκή Αγορά.
Τα πάρκινγκ
Ωστόσο, τίποτα δεν θα γίνει πριν ολοκληρωθούν τα δύο έργα υπαίθριου πάρκινγκ στην πόλη, τα οποία μελετά ο δήμος. Όπως έγραψαν τα “Ευρυτανικά Νέα”, καταρχάς πρόκειται να δημιουργηθεί ένα υπαίθριο πάρκινγκ στην παλιά Λαϊκή Αγορά με κάλυψη σχεδόν στο 100% του χώρου που σήμερα είναι πάρκο. Η απόφαση, πάντως αυτή, δεν έτυχε ομόφωνης έγκρισης από το συμβούλιο Καρπενησίου, αφού η αντιπολίτευση αντιπρότεινε να χρησιμοποιηθεί μόνο το 50% του χώρου και το υπόλοιπο να παραμένει ως πάρκο.
Το δεύτερο πάρκινγκ που θα δημιουργηθεί είναι αυτό στον χώρο του παλαιού ΚΤΕΛ. Τα έργα για την κατεδάφιση του κτιρίου, το οποίο στοιχειώνει τον χώρο εδώ και 6 χρόνια, αναμένεται να ξεκινήσουν πολύ γρήγορα, αφού και οι αποφάσεις έχουν ληφθεί και ένα μέρος των απαιτούμενων χρημάτων υπάρχει. Να θυμίσουμε ότι μόνο για την κατεδάφιση του παλιού ΚΤΕΛ και την μετατροπή του σε προσωρινό υπαίθριο πάρκινγκ, θα απαιτηθούν πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ.
Τα έργα ανάπλασης
Τα έργα αστικής ανάπλασης στο κέντρο αναμένεται να αλλάξουν τον ρου της ζωής στην πόλη. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο κ. Νίκο Σουλιώτη, οι μελέτες δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί, αλλά πολύ σύντομα θα είναι στα χέρια της δημοτικής αρχής. Για τις παρεμβάσεις θα υπάρξει οπωσδήποτε διαβούλευση, ωστόσο, οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί, μάλλον δύσκολα θα τροποποιηθούν. Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι.
Διαφωνούν οι έμποροι
Πριν ακόμη παρουσιαστεί επισήμως η νέα μελέτη από την δημοτική αρχή και τα τελικά έργα που πρόκειται να γίνουν, ο Εμπορικός Σύλλογος, με ανοιχτή επιστολή του προς τον δήμο Καρπενησίου, εκφράζει τις επιφυλάξεις του στα νέα κυκλοφοριακά σενάρια και παραθέτει τις δικές του προτάσεις.
Στην ανοιχτή τους επιστολή, οι έμποροι της πόλης προτρέπουν την κατασκευή των πάρκινγκ, ώστε να μην προκληθεί κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ εκφράζουν τους φόβους τους για ερήμωση του κέντρου από τις παρεμβάσεις και πτώση της εμπορικής κίνησης. “Δεν πρέπει να γίνουν άλλα λάθη”, καταλήγουν στην επιστολή τους, την οποία υπογράφει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Παναγιώτης Καραγιάννης.
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ ΔΗΜΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ
Κύριε Δήμαρχε και Δημοτικοί Σύμβουλοι
Με χαρά πληροφορηθήκαμε την πρόθεσή σας για την ανάπλαση του ιστορικού Κέντρου και της αγοράς του Καρπενησίου. Συμφωνούμε με την απόφασή σας αυτή, με τη διαφορά ότι το ωραίο πρέπει να συνδυαστεί με τη λειτουργικότητα.
Κατ' αρχήν θέλουμε να πιστεύουμε ότι τα έργα θα ξεκινήσουν εφ' όσον κατασκευαστούν οι χώροι στάθμευσης στο παλιό ΚΤΕΛ και την παλιά Λαϊκή Αγορά, καθώς αυτό είναι προαπαιτούμενο για οποιαδήποτε παρέμβαση.Εμείς οι έμποροι των οδών Ζηνοπούλου και Καρπενησιώτη γνωρίζοντας καλά ότι ΔΕΝ υπάρχουν παράλληλοι και κάθετοι δρόμοι που να συνδέουν το κέντρο με τις εισόδους της πόλης, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:
Είναι απαραίτητο η πόλη να διαθέτει όχι μόνο είσοδο αλλά και έξοδο καθώς είναι γνωστό ότι ο επισκέπτης ψωνίζει κυρίως κατά την αναχώρησή του, όταν πίνει τον τελευταίο καφέ στην πλατεία.
Είναι απαραίτητο να υπάρχει αμφίδρομη κίνηση στους κεντρικούς δρόμους για τις περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών, όπως όταν πρέπει να κινηθεί ένα ασθενοφόρο ή πυροσβεστικό όχημα.
Δεν πρέπει επίσης να διαφύγει της προσοχής μας ότι στον χώρο του κέντρου υπάρχουν δύο εκκλησίες στις οποίες πρέπει να υπάρχει ακώλυτη πρόσβαση για την τέλεση των κοινωνικών εκδηλώσεων όπως είναι βαφτίσεις, γάμοι, κηδείες, κλπ, κατά τις οποίες συγκεντρώνεται πολύς κόσμος.
Θα θέλαμε να γίνουν γνωστές από επίσημα χείλη οι προθέσεις για την κατάσταση των οδών Ζηνοπούλου και Καρπενησιώτη στις οποίες βρίσκεται η συντριπτική πλειοψηφία των καταστημάτων της πόλης. Κατά συνέπεια περιμένουμε τις διαδικασίες διαβούλευσης με τους εμπόρους και τους κατοίκους ώστε να γίνει γνωστή η άποψη του καθενός. Είναι σίγουρα σημαντικό να γίνει καλαίσθητη η αγορά μας και το ιστορικό κέντρο, αλλά ακόμη πιο σημαντικό είναι να έχουν λειτουργική χρήση.
Είναι καλό να εξετάσουμε λεπτομερώς και πρακτικά τις συνθήκες κυκλοφορίας όλες τις εποχές του χρόνου, καθώς και το πώς λειτουργεί η αγορά τα τριήμερα και τις αργίες, Χριστούγεννα, Απόκριες, Πάσχα και καλοκαίρι. Κατά την άποψή μας, όποιος μπαίνει στο Καρπενήσι θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να επιστρέφει στο κέντρο, χωρίς να πρέπει να κάνει έναν τεράστιο κύκλο.
Επίσης πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι το Καρπενήσι έχει δύο εισόδους, και η δυτική δεν είναι λιγότερο σημαντική από την ανατολική. Αν υλοποιηθεί η φημολογούμενη μονοδρόμηση μέχρι τη Νομαρχία, όσοι έρχονται στην πόλη από τη δυτική πλευρά, δηλαδή επισκέπτες από Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, Γιάννενα, Αγρίνιο κλπ, αλλά ακόμη και οι ένοικοι των μεγάλων ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων δωματίων που βρίσκονται προς αυτή την πλευρά, θα είναι πολύ δύσκολο να προσεγγίσουν την πλατεία και το κέντρο να ψωνίσουν, να πιουν καφέ ή να φάνε, ιδιαίτερα εάν αυτό πρέπει να γίνει πεζή.
Τέλος, είναι γνωστό ότι οι επισκέπτες του θρησκευτικού τουρισμού κατά κύριο λόγο επισκέπτονται την πόλη στο τέλος της εκδρομής τους, για να πιουν τον καφέ τους και να κάνουν τα τελευταία ψώνια. Στην περίπτωση της μονοδρόμησης, τα λεωφορεία και τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, θα αναγκάζονται να κάνουν μεγάλο κύκλο για να προσεγγίσουν το κέντρο, με αποτέλεσμα τελικά να το αποφεύγουν , κάτι που θεωρούμε περισσότερο από βέβαιο ότι θα συμβεί. Αποτέλεσμα θα είναι η ακόμα μεγαλύτερη μείωση του τζίρου όλων των καταστημάτων, σε εποχές μάλιστα που η κρίση έχει γίνει αισθητή από όλους.
Κλείνοντας πρέπει να τονίσουμε ότι είναι σημαντικό να μη χαθούν τα χρήματα που προσφέρονται από το ΕΣΠΑ, εντούτοις η Αγορά και η πόλη δεν σηκώνουν άλλα λάθη.
Θεωρούμε ότι είναι προτιμότερο να δοθεί αρκετός χρόνος για τη διαβούλευση και την εξέταση του θέματος από όλες τις πλευρές, ακόμη κι αν καθυστερήσουν τα έργα ανάπλασης για λίγους μήνες παραπάνω.
Οι βεβιασμένες κινήσεις δεν έχουν δώσει ποτέ σωστά αποτελέσματα. και πρέπει όλοι μαζί να κάνουμε κάτι που θα μείνει στον τόπο μας για όσο το δυνατόν περισσότερα χρόνια.
Πιστεύουμε ότι η άποψή μας είναι βασισμένη στην πράξη και την πολυετή εμπειρία μας και κάθε παρέμβαση πρέπει να γίνεται με γνώμονα αυτή ακριβώς την πρακτική και όχι οποιαδήποτε θεωρητική προσέγγιση.
[Ευρυτανικά Νέα ]
0 Απαντήσεις για... for “ Αλλάζουν όλα στο κέντρο Καρπενησίου << Αστική Ανάπλαση >>”
Αφήστε μια απάντηση
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική ή αγγλική γλώσσα (όχι greeklish) και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.