Πώς γλιτώσαμε το λουκέτο : Με προσωπικό ασφαλείας μένει ανοιχτή η σήραγγα Παύλου Μπακογιάννη
Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011 και κατατίθεται στο πλαίσιο Γενικά . Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την καταχώρηση μέσωRSS 2.0 . Μπορείτε να αφήσετε μια απάντηση ή trackback σε αυτή την καταχώρηση από το site σας
Τ
ραγελαφικές σκηνές εκτυλίχθηκαν το πρωί της περασμένης Πέμπτης στη σήραγγα Παύλου Μπακογιάννη, όταν κλιμάκιο της ΔΕΣΕ Λαμίας έφτασε στο σημείο να κλείσει την σήραγγα, μόλις λάβει εντολή. Ως δικαιολογία προτάθηκε η οικονομική κρίση στη χώρα. Η αλήθεια είναι ότι εδώ και έξι μήνες γνώριζαν το πρόβλημα, αλλά παρά τα συνεχή αιτήματα, εντολή έγκρισης της πίστωσης περίπου 150.000 ευρώ, δεν έφτανε. Ούτε και τώρα έχει φτάσει.
Τελικά, μετά από μαραθώνιες διαβουλεύσεις και στα όρια της νομιμότητας, αποφασίστηκε από την κα. Πόπη Γερακούδη, Γενική Γραμματέα της αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, η διάθεση 4 υπαλλήλων της ΔΕΣΕ στο κλιμάκιο της υπηρεσίας στο Καρπενήσι -επικεφαλής του οποίου είναι ο κ. Κώστας Καρβέλης- για την λειτουργία τη σήραγγας, μέχρι να βρεθούν τα χρήματα για την προκήρυξη αναδόχου εργολάβου που θα αναλάβει το έργο συντήρησης προσωρινά.
Το θέμα είναι λίγο... μπλεγμένο. Αρχικά υπήρχε μια εργολαβία από αρχές του 2009, η οποία έληξε το καλοκαίρι του 2010. Τότε εμφανίστηκε για πρώτη φορά το πρόβλημα όταν και πάλι, λίγο έλειψε να κλείσει η σήραγγα, λόγω έλλειψης εργολάβου συντήρησης.
Στα τέλη Οκτωβρίου, με απόφαση της τότε Γενικής Γραμματέως Στερεάς Ελλάδας, υπογράφηκε τρίμηνη παράταση στον ίδιο εργολάβο με το ποσό των 58.000 ευρώ, η οποία έληγε στις 26 Ιανουαρίου 2011.
Παρότι υπήρξε τρίμηνη παράταση και παρά τις συχνές οχλήσεις προς το Υπουργείο Οικονομικών για την εκταμίευση του ετήσιου ποσού ύψους περίπου 300.000 ευρώ που απαιτεί η εργολαβία συντήρησης της σήραγγας, δεν υπήρξε έγκριση από το υπουργείο.
Αποτέλεσμα αυτής της κωλυσιεργίας ήταν, όπως αναφέρθηκε, η ολοκλήρωση της εργολαβίας και η παράδοση της σήραγγας από τον εργολάβο σε υπαλλήλους της ΔΕΣΕ στις 27 Ιανουαρίου 2011, ημέρα Πέμπτη, με συνέπεια το κλείσιμό της, καθώς δεν επιτρέπεται να λειτουργεί χωρίς συντήρηση. Το θέμα ήταν γνωστό, ωστόσο, καμία ενέργεια ή πίεση δεν φαίνεται να έγινε ή να είχε αποτέλεσμα.
Το ζήτημα όμως περιπλέκεται ακόμη περισσότερο, καθώς φθάνοντας στην προηγούμενη Πέμπτη, με τον κίνδυνο να κλείσει το τούνελ χωρίς χρηματοδότηση από το Υπουργείο Οικονομικών για τη συνέχιση της συντήρησής του, οι αρμόδιοι βρέθηκαν μπροστά στο εξής δίλημμα: αναγκάστηκαν να ζητήσουν τουλάχιστον 25.000 ευρώ, ώστε να δοθεί και πάλι μια μικρή παράταση 45 ημερών στον ίδιο εργολάβο, μέχρι να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την εύρεση νέου. Κι αυτή η λύση, όμως, θα ισχύει μέχρι τον Ιούνιο του 2011, γιατί μετά πρέπει να προκηρυχθεί... νέος διαγωνισμός από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας αυτή τη φορά, καθώς η ΔΕΣΕ από 1-7-2011 περνάει στην περιφέρεια.
Τελικά, ούτε τα 25.000 ευρώ βρέθηκαν ακόμη και σήμερα. Ο εργολάβος παρέδωσε στην ΔΕΣΕ το έργο, ενώ αρνήθηκε κατηγορηματικά να συνεχίσει "άτυπα" για λίγες ημέρες την συνέχιση της εργολαβίας.
Έτσι έμειναν στον δρόμο και οι 6 εργαζόμενοι που εργάζονταν τα τελευταία 10 χρόνια στην σήραγγα. "... οι εργαζόμενοι ανήκουν στον εκάστοτε εργολάβο και είναι με σύμβαση έργου. Δεν είναι υπάλληλοι της ΔΕΣΕ", απαντά κατηγορηματικά για το θέμα των εργαζομένων ο προϊστάμενος της ΔΕΣΕ του κλιμακίου της Ευρυτανίας.
Ποια λύση δόθηκε λοιπόν; Μέχρι σήμερα καμία κανονική. Την περασμένη Πέμπτη έγινε αγώνας δρόμου με τα τηλέφωνα, ενώ υπήρξε και σύσκεψη στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Ευρυτανίας Βασίλη Καραμπά. "... δεν έχει την ευθύνη η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας", δήλωσε, ωστόσο, κατέβαλε προσπάθειες για να βρεθεί κάποια λύση. Μάλιστα, την ίδια μέρα το μεσημέρι, είχε συνάντηση στο γραφείο του με το κλιμάκιο της ΔΕΣΕ.
Τελικά την λύση έδωσε η Διοικητής της Περιφερειακής Διοίκησης Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας κα. Πόπη Γερακούδη. Ενέκρινε την μετακίνηση στο κλιμάκιο ΔΕΣΕ Καρπενησίου 4 υπαλλήλων της υπηρεσίας από διάφορους νομούς της περιφέρειας για να κρατήσουν ανοικτό το τούνελ.
Παράλληλα, γίνονται προσπάθειες να βρεθεί καταρχάς το ποσό των 25.0000 ευρώ για την προσωρινή ανάθεση της συντήρησης της σήραγγας, μέχρι να προκηρυχθεί διαγωνισμός ύψους περίπου 150.000 ευρώ για την εύρεση νέου εργολάβου ως το τέλος Ιουνίου και μετά να γίνει νέος διαγωνισμός για την εύρεση νέου εργολάβου για ένα χρόνο. Μύλος και πάλι...
Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Καρπενησίου, Κώστας Μπακογιάννης, είπε ότι “το κράτος εμφανίστηκε κατώτερο των περιστάσεων” και απέδωσε το πρόβλημα στην ελληνική γραφειοκρατία.
Από την άλλη, ο πρώην νομάρχης Ευρυτανίας και σήμερα περιφερειακός σύμβουλος κ. Κώστας Κοντογεώργος επέρριψε τις ευθύνες σε Βασίλη Καραμπά και Κλέαρχο Περγαντά.
Εντωμεταξύ, οι κ.κ. Γιώργος Μαρίνος, βουλευτής Ευβοίας του ΚΚΕ και περιφερειακός σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας εκλεγμένος με τη “Λαϊκή Συσπείρωση” καθώς και ο Νίκος Σερετάκης, δημοτικός σύμβουλος Καρπενησίου, εκλεγμένος με τη “Λαϊκή Συσπείρωση”, αναφερόμενοι στο θέμα τόνισαν ότι πρέπει να "... δοθεί άμεσα, με ευθύνη του κράτους, μόνιμη και σταθερή λύση στο πρόβλημα της συντήρησης της σήραγγας του Τυμφρηστού. Να υπάρξει πάγια επαρκής χρηματοδότηση, διασφάλιση των εργαζομένων και εξασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας της σήραγγας".
Πάντως μέχρι σήμερα λύση δεν έχει βρεθεί. Πηγές της ΔΕΣΕ λένε ότι τα χρήματα υπάρχουν, αλλά πρέπει να δοθεί από το Υπουργείο Οικονομικών η εντολή για τον νέο διαγωνισμό. Εντωμεταξύ, η σήραγγα μένει ανοιχτή με προσωπικό ασφαλείας.
[http://www.evrytanika.com ]
ραγελαφικές σκηνές εκτυλίχθηκαν το πρωί της περασμένης Πέμπτης στη σήραγγα Παύλου Μπακογιάννη, όταν κλιμάκιο της ΔΕΣΕ Λαμίας έφτασε στο σημείο να κλείσει την σήραγγα, μόλις λάβει εντολή. Ως δικαιολογία προτάθηκε η οικονομική κρίση στη χώρα. Η αλήθεια είναι ότι εδώ και έξι μήνες γνώριζαν το πρόβλημα, αλλά παρά τα συνεχή αιτήματα, εντολή έγκρισης της πίστωσης περίπου 150.000 ευρώ, δεν έφτανε. Ούτε και τώρα έχει φτάσει.
Τελικά, μετά από μαραθώνιες διαβουλεύσεις και στα όρια της νομιμότητας, αποφασίστηκε από την κα. Πόπη Γερακούδη, Γενική Γραμματέα της αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, η διάθεση 4 υπαλλήλων της ΔΕΣΕ στο κλιμάκιο της υπηρεσίας στο Καρπενήσι -επικεφαλής του οποίου είναι ο κ. Κώστας Καρβέλης- για την λειτουργία τη σήραγγας, μέχρι να βρεθούν τα χρήματα για την προκήρυξη αναδόχου εργολάβου που θα αναλάβει το έργο συντήρησης προσωρινά.
Το θέμα είναι λίγο... μπλεγμένο. Αρχικά υπήρχε μια εργολαβία από αρχές του 2009, η οποία έληξε το καλοκαίρι του 2010. Τότε εμφανίστηκε για πρώτη φορά το πρόβλημα όταν και πάλι, λίγο έλειψε να κλείσει η σήραγγα, λόγω έλλειψης εργολάβου συντήρησης.
Στα τέλη Οκτωβρίου, με απόφαση της τότε Γενικής Γραμματέως Στερεάς Ελλάδας, υπογράφηκε τρίμηνη παράταση στον ίδιο εργολάβο με το ποσό των 58.000 ευρώ, η οποία έληγε στις 26 Ιανουαρίου 2011.
Παρότι υπήρξε τρίμηνη παράταση και παρά τις συχνές οχλήσεις προς το Υπουργείο Οικονομικών για την εκταμίευση του ετήσιου ποσού ύψους περίπου 300.000 ευρώ που απαιτεί η εργολαβία συντήρησης της σήραγγας, δεν υπήρξε έγκριση από το υπουργείο.
Αποτέλεσμα αυτής της κωλυσιεργίας ήταν, όπως αναφέρθηκε, η ολοκλήρωση της εργολαβίας και η παράδοση της σήραγγας από τον εργολάβο σε υπαλλήλους της ΔΕΣΕ στις 27 Ιανουαρίου 2011, ημέρα Πέμπτη, με συνέπεια το κλείσιμό της, καθώς δεν επιτρέπεται να λειτουργεί χωρίς συντήρηση. Το θέμα ήταν γνωστό, ωστόσο, καμία ενέργεια ή πίεση δεν φαίνεται να έγινε ή να είχε αποτέλεσμα.
Το ζήτημα όμως περιπλέκεται ακόμη περισσότερο, καθώς φθάνοντας στην προηγούμενη Πέμπτη, με τον κίνδυνο να κλείσει το τούνελ χωρίς χρηματοδότηση από το Υπουργείο Οικονομικών για τη συνέχιση της συντήρησής του, οι αρμόδιοι βρέθηκαν μπροστά στο εξής δίλημμα: αναγκάστηκαν να ζητήσουν τουλάχιστον 25.000 ευρώ, ώστε να δοθεί και πάλι μια μικρή παράταση 45 ημερών στον ίδιο εργολάβο, μέχρι να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την εύρεση νέου. Κι αυτή η λύση, όμως, θα ισχύει μέχρι τον Ιούνιο του 2011, γιατί μετά πρέπει να προκηρυχθεί... νέος διαγωνισμός από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας αυτή τη φορά, καθώς η ΔΕΣΕ από 1-7-2011 περνάει στην περιφέρεια.
Τελικά, ούτε τα 25.000 ευρώ βρέθηκαν ακόμη και σήμερα. Ο εργολάβος παρέδωσε στην ΔΕΣΕ το έργο, ενώ αρνήθηκε κατηγορηματικά να συνεχίσει "άτυπα" για λίγες ημέρες την συνέχιση της εργολαβίας.
Έτσι έμειναν στον δρόμο και οι 6 εργαζόμενοι που εργάζονταν τα τελευταία 10 χρόνια στην σήραγγα. "... οι εργαζόμενοι ανήκουν στον εκάστοτε εργολάβο και είναι με σύμβαση έργου. Δεν είναι υπάλληλοι της ΔΕΣΕ", απαντά κατηγορηματικά για το θέμα των εργαζομένων ο προϊστάμενος της ΔΕΣΕ του κλιμακίου της Ευρυτανίας.
Ποια λύση δόθηκε λοιπόν; Μέχρι σήμερα καμία κανονική. Την περασμένη Πέμπτη έγινε αγώνας δρόμου με τα τηλέφωνα, ενώ υπήρξε και σύσκεψη στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Ευρυτανίας Βασίλη Καραμπά. "... δεν έχει την ευθύνη η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας", δήλωσε, ωστόσο, κατέβαλε προσπάθειες για να βρεθεί κάποια λύση. Μάλιστα, την ίδια μέρα το μεσημέρι, είχε συνάντηση στο γραφείο του με το κλιμάκιο της ΔΕΣΕ.
Τελικά την λύση έδωσε η Διοικητής της Περιφερειακής Διοίκησης Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας κα. Πόπη Γερακούδη. Ενέκρινε την μετακίνηση στο κλιμάκιο ΔΕΣΕ Καρπενησίου 4 υπαλλήλων της υπηρεσίας από διάφορους νομούς της περιφέρειας για να κρατήσουν ανοικτό το τούνελ.
Παράλληλα, γίνονται προσπάθειες να βρεθεί καταρχάς το ποσό των 25.0000 ευρώ για την προσωρινή ανάθεση της συντήρησης της σήραγγας, μέχρι να προκηρυχθεί διαγωνισμός ύψους περίπου 150.000 ευρώ για την εύρεση νέου εργολάβου ως το τέλος Ιουνίου και μετά να γίνει νέος διαγωνισμός για την εύρεση νέου εργολάβου για ένα χρόνο. Μύλος και πάλι...
Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Καρπενησίου, Κώστας Μπακογιάννης, είπε ότι “το κράτος εμφανίστηκε κατώτερο των περιστάσεων” και απέδωσε το πρόβλημα στην ελληνική γραφειοκρατία.
Από την άλλη, ο πρώην νομάρχης Ευρυτανίας και σήμερα περιφερειακός σύμβουλος κ. Κώστας Κοντογεώργος επέρριψε τις ευθύνες σε Βασίλη Καραμπά και Κλέαρχο Περγαντά.
Εντωμεταξύ, οι κ.κ. Γιώργος Μαρίνος, βουλευτής Ευβοίας του ΚΚΕ και περιφερειακός σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας εκλεγμένος με τη “Λαϊκή Συσπείρωση” καθώς και ο Νίκος Σερετάκης, δημοτικός σύμβουλος Καρπενησίου, εκλεγμένος με τη “Λαϊκή Συσπείρωση”, αναφερόμενοι στο θέμα τόνισαν ότι πρέπει να "... δοθεί άμεσα, με ευθύνη του κράτους, μόνιμη και σταθερή λύση στο πρόβλημα της συντήρησης της σήραγγας του Τυμφρηστού. Να υπάρξει πάγια επαρκής χρηματοδότηση, διασφάλιση των εργαζομένων και εξασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας της σήραγγας".
Πάντως μέχρι σήμερα λύση δεν έχει βρεθεί. Πηγές της ΔΕΣΕ λένε ότι τα χρήματα υπάρχουν, αλλά πρέπει να δοθεί από το Υπουργείο Οικονομικών η εντολή για τον νέο διαγωνισμό. Εντωμεταξύ, η σήραγγα μένει ανοιχτή με προσωπικό ασφαλείας.
[http://www.evrytanika.com ]
0 Απαντήσεις για... for “ Πώς γλιτώσαμε το λουκέτο : Με προσωπικό ασφαλείας μένει ανοιχτή η σήραγγα Παύλου Μπακογιάννη”
Αφήστε μια απάντηση
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική ή αγγλική γλώσσα (όχι greeklish) και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.