Στα μέσα Φεβρουαρίου το πρόγραμμα εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας

Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011 και κατατίθεται στο πλαίσιο . Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την καταχώρηση μέσωRSS 2.0 . Μπορείτε να αφήσετε μια απάντηση ή trackback σε αυτή την καταχώρηση από το site σας


Σ
τα μέσα Φεβρουαρίου θα ξεκινήσει το πρόγραμμα εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο και προβλέπει μετατάξεις και συνταξιοδοτήσεις 1.500 εργαζομένων, νέες συμβάσεις εργασίας όσων παραμείνουν χωρίς προνομιακά επιδόματα, συγχώνευση των συγκοινωνιακών φορέων από πέντε σε δύο υπό την ομπρέλα του μητροπολιτικού φορέα ΟΑΣΑ, αξιοποίηση της περιουσίας και έλεγχο εισιτηρίων από ιδιώτες και ηλεκτρονικό εισιτήριο. Στόχος η μείωση του ελλείμματος στα 155 εκατ. ευρώ το 2011 από 390 εκατ. ευρώ το 2010 και μείωση της κρατικής επιδότησης από το 70% στο 40% των δαπανών των συγκοινωνιακών φορέων. Όπως είπε ο υπουργός Μεταφορών κ. Δημήτρης Ρέππας "πρέπει να σταματήσει η αντίληψη της κοινής τσέπης".
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Οι πέντε συγκοινωνιακές εταιρείες απασχολούν σήμερα 11.800 εργαζόμενους, η μισθοδοσία των οποίων αποτελεί το 78% των λειτουργικών δαπανών τους έναντι 65% που είναι ο μέσος όρος στις αντίστοιχες συγκοινωνιακές εταιρείες της Ε.Ε. Για να μειωθεί το κόστος, το νομοσχέδιο προβλέπει την αποχώρηση 1.500 εργαζομένων με μετατάξεις και συνταξιοδοτήσεις «εξπρές», ενώ όσοι παραμείνουν θα έχουν νέο καθεστώς εργασίας με "τσεκουρεμένες" αποδοχές κυρίως στα ειδικά επιδόματα. Οι αποχωρήσεις θα γίνουν στο πρότυπο του ΟΣΕ. Προτού ξεκινήσουν οι μετατάξεις θα ανακληθούν όλες οι αποσπάσεις για να υπάρξει καθαρή εικόνα του προσωπικού. Στο πρώτο στάδιο η αίτηση μετάταξης θα υποβάλλεται εθελοντικά, αφού κοινοποιηθούν οι προσφερόμενες θέσεις από το υπουργείο Εσωτερικών. Ο εργαζόμενος θα έχει μία εβδομάδα να δηλώσει τρεις θέσεις προτίμησης και εντός ενός μήνα θα αναρτώνται και θα γίνονται οι τοποθετήσεις. Εάν ο αριθμός δεν καλυφθεί, η διοίκηση θα αποφασίσει με βάση το οργανόγραμμα σε ποιες θέσεις θα υπάρχει πλεονάζον προσωπικό και θα υποχρεώνει τον εργαζόμενο σε μετάταξη. Μετατάξεις μπορούν να γίνουν και μεταξύ των συγκοινωνιακών εταιρειών, ενώ στις νέες υπηρεσίες οι εργαζόμενοι θα αμείβονται με τη μισθοδοσία του ενιαίου μισθολογίου που προωθείται στο Δημόσιο. Όσοι μείνουν στον ΟΑΣΑ, θα υπογράψουν νέες συμβάσεις εργασίας το περιεχόμενο των οποίων θα προκύψει από τις διαπραγματεύσεις των διοικήσεων με τους εργαζόμενους που θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί σε 30 ημέρες από την ψήφιση του νομοσχεδίου. Εάν δεν υπάρξει αποτέλεσμα το νέο καθεστώς θα επιβληθεί με νόμο.
ΔΟΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ - ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ - ΕΡΓΑ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ
Ο μητροπολιτικός φορέας ΟΑΣΑ θα έχει δημόσιο χαρακτήρα και θα αποτελείται από δύο εταιρείες:
- Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΟΣΥ) με απορρόφηση της ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) και της ΕΘΕΛ (λεωφορεία).
- ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΕ (ΣΤΑΣΥ) με απορρόφηση των ΗΣΑΠ (Ηλεκτρικός), του Τραμ και του Μετρό (ΑΜΕΛ).
Στο μητροπολιτικό φορέα θα ενταχθούν επίσης τα ΚΤΕΛ Αττικής και οι δημοτικές συγκοινωνίες.
Το συσσωρευμένο χρέος των αστικών συγκοινωνιών ανέρχεται σε 3,8 δισ. ευρώ. Μόνο την περίοδο 2004 – 2009 οι ζημιές ανήλθαν σε 2,5 δισ. ευρώ. Εκτός από την περιστολή δαπανών προσωπικού το υπουργείο Μεταφορών επιδιώκει και αύξηση εσόδων, με αναζήτηση συμμαχιών με ιδιώτες. Το νομοσχέδιο προβλέπει: αξιοποίηση της περιουσίας των συγκοινωνιακών εταιρειών που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ, διάθεση χώρων για διαφήμιση και συμμετοχή ιδιωτών στον έλεγχο των εισιτηρίων και νέο σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου από το 2012. Σε πρώτη φάση, επιδιώκεται αύξηση εσόδων από τις ανατιμήσεις στις τιμές των εισιτηρίων από την 1η Φεβρουαρίου από 1 σε 1,2 ευρώ για απλή διαδρομή με όλα τα μέσα εκτός από το Μετρό και σε 1,4 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Μετρό και διάρκειας μιάμισης ώρας. Επίσης, η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών θα στοιχίζει 45 έναντι 35 ευρώ σήμερα. Σώμα επιθεωρητών του ΟΑΣΑ θα ξεκινήσει και αυστηρούς ελέγχους για την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής που κυμαίνεται από 27% (Μετρό) σε 40% (λεωφορεία)!

Με πειθαρχικές διώξεις ή ακόμη και με απόλυση βρίσκονται αντιμέτωποι οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, που δηλώνουν αποφασισμένοι να πραγματοποιήσουν τις εξαγγελθείσες κινητοποιήσεις, αψηφώντας τις δικαστικές αποφάσεις που τις έκριναν παράνομες ή προχωρούν σε κλείσιμο των ακυρωτικών μηχανημάτων. Χθες συζητήθηκαν οι προσφυγές των διοικήσεων του ΗΛΠΑΠ και της ΕΘΕΛ κατά των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στις δύο εταιρείες. Για τον ΗΛΠΑΠ, οι επίμαχες κινητοποιήσεις κρίθηκαν παράνομες, ενώ αναμένεται η σχετική απόφαση για την ΕΘΕΛ. Η αντιπαράθεση πάντως έχει χτυπήσει κόκκινο μετά και την εξώδικη αναφορά για κράτηση του προέδρου του σωματείου εργαζομένων στα τρόλεϊ, ενώ χθες ο υπουργός Μεταφορών διεμήνυε ότι οι συνδικαλιστές δεν θέλουν να καταλάβουν ότι γίνεται προσπάθεια να περιφρουρηθούν οι θέσεις εργασίας ενώ ο ίδιος δέχεται πιέσεις να ιδιωτικοποιήσει τις συγκοινωνίες. Για σήμερα, οι εργαζόμενοι είχαν εξαγγείλει 24ωρη απεργία σε όλα τα μέσα και εμφανίζονται αποφασισμένοι να την πραγματοποιήσουν παρά το γεγονός ότι κρίθηκε παράνομη. Κανονικά θα λειτουργεί ο ΟΣΕ και ο Προαστιακός.

[http://www.adesmeytos.gr/news.php?aid=30804 ]

0 Απαντήσεις για... for “ Στα μέσα Φεβρουαρίου το πρόγραμμα εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας”

Αφήστε μια απάντηση

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική ή αγγλική γλώσσα (όχι greeklish) και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.

Recently Commented

Recent Entries

Φώτο