Ολοκληρώνεται σύντομα η “Λεωφόρος Τυμφρηστού”

Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011 και κατατίθεται στο πλαίσιο . Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την καταχώρηση μέσωRSS 2.0 . Μπορείτε να αφήσετε μια απάντηση ή trackback σε αυτή την καταχώρηση από το site σας


Σ
υνολικά 13 ιδιοκτήτες χωραφιών, δημότες Τυμφρηστού και της γύρω περιοχής, θα αναγκαστούν να χάσουν μέρος της περιουσίας τους μετά την έκδοση απόφασης για αναγκαστική απαλλοτρίωση, ώστε να διανοιχτεί το υπόλοιπο κομμάτι του δρόμου.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες των “Ευρυτανικών Νέων”, τα έγγραφα βρίσκονται ήδη στις αρμόδιες δικαστικές αρχές και πολύ σύντομα αναμένεται -όπως τουλάχιστον ισχυρίζεται και ο πρώην πρόεδρος Τυμφρηστού κ. Νίκος Μηλιωρίτσας- να σταλούν οι αποφάσεις και η τιμή ανά στρέμμα που θα αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες, εφαρμόζοντας τόσο την απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Φθιώτιδας, όσο και τις δικαστικές αποφάσεις.

Η οδική σύνδεση από την έξοδο της σήραγγας Τυμφρηστού μέχρι τη "διασταύρωση του ξυλουργείου", εντός του χωριού, έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο τμήμα της -περίπου 2,5 χιλιόμετρα- και έχει μάλιστα ασφαλτοστρωθεί.
Απομένει ένα κομμάτι περίπου 900 μέτρων, το οποίο "κόλλησε" στις απαλλοτριώσεις και για το οποίο δεν υπάρχει καμία παρέμβαση. Ωστόσο, οι ενέργειες τόσο του προέδρου του Τυμφρηστού, όσο και του πρώην νομάρχη Φθιώτιδας, αλλά και του πρώην νομάρχη Ευρυτανίας είχαν, φαίνεται, αποτέλεσμα και το πρόβλημα των απαλλοτριώσεων ξεπεράστηκε.

ΑΠΟΦΑΣΗ
Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Φθιώτιδας επικύρωσε ομόφωνη απόφαση στις 20 Οκτωβρίου 2010 για την αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτων του έργου "Βελτίωση δρόμου από κοινότητα Τυμφρηστού μέχρι ανατολική πρόσβαση σήραγγας Τυμφρηστού". Τα σχετικά έγγραφα της επικύρωσης έλαβαν αρ. πρωτ. 661/20-10-2010.
Το θέμα αυτό καθεαυτό των απαλλοτριώσεων συζητήθηκε μετά από εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας, στις 27 Σεπτεμβρίου 2010, ως έκτακτο από το Νομαρχιακό Συμβούλιο και έλαβε ομόφωνη απόφαση με αρ. αποφ. 247/2010 και πρακτικό συνεδρίασης νο. 9/ 27-09-2010.
Η παραπάνω απόφαση κοινοποιήθηκε προς κάθε ενδιαφερόμενο, ενώ δημοσιεύτηκε και σε δύο εφημερίδες της Λαμίας, σύμφωνα με το νόμο. Παράλληλα, εδόθη εντολή να δημοσιευτεί και στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως για να λάβει χαρακτήρα νόμου. Ωστόσο, πρέπει να αναφέρουμε ότι την αναζητήσαμε, αλλά δεν την βρήκαμε.Νωρίτερα όμως, στις 5 Αυγούστου, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση του υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη, με αριθ. Δ12/37885/5-8-2010, με την οποία αποφασίστηκε ότι "... ο Οδικός Άξονας Λαμίας - Καρπενησίου, βελτιώνεται - διαπλατύνεται από την κοινότητα Τυμφρηστού μέχρι την Ανατολική πρόσβαση Σήραγγας Τυμφρηστού και για την απαλλοτρίωση έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του Άρθρου 1 του Ν. 653/77”.

Με όλα τα παραπάνω έχει ανοίξει ο δρόμος για την αναγκαστική απαλλοτρίωση τμημάτων ιδιοκτησιών, ώστε να ολοκληρωθεί η οδική σύνδεση. Στις αποφάσεις δε της νομαρχίας Φθιώτιδας, αναφέρονται ονομαστικά και οι 13 ιδιοκτήτες, οι οποίοι φέρεται να απαιτούν αποζημιώσεις. Για την ολοκλήρωση, βέβαια, των τελικών καταλογισμών απαιτείται και η προσκόμιση των εγγράφων ιδιοκτησίας των φερομένων, όπως αναφέρει η απόφαση, ιδιοκτητών. Η διαπλάτυνση του δρόμου μέχρι την έξοδό του και την σύνδεση με τον κεντρικό άξονα Λαμίας - Καρπενησίου εντός του οικισμού “Τυμφρηστός”, θα γίνει από το δεξί τμήμα (από πάνω δηλαδή) του ήδη υπάρχοντος κοινοτικού δρόμου. Η δαπάνη των απαλλοτριώσεων θα διατεθεί από κονδύλια του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της νομαρχίας -Περιφερειακή Ενότητα πλέον- Φθιώτιδας.

Η κατολίσθηση
Στο μέσον περίπου της οδικής σύνδεσης, υπάρχει ενεργή κατολίσθηση. Αν και έχουν γίνει κάποιες ενέργειες αντιμετώπισης του φαινομένου, το πρόβλημα παραμένει. Στο κομμάτι εκείνο μέχρι και σήμερα, η διέλευση είναι εφικτή, αλλά χρειάζεται προσοχή από τους οδηγούς. Αποτελεί δε και το "σκοτεινό σημείο" της κατασκευής του δρόμου, δεδομένου ότι απαιτούνται ειδικές μελέτες και ειδική κατασκευή για την αντιμετώπιση του φαινομένου, το οποίο φαίνεται να είναι πολύ πιο σοβαρό από ότι το υπολόγισαν οι κατασκευαστές.

Δεν συμφωνούν όλοι
Πάντως, η νέα οδική σύνδεση φαίνεται να εξυπηρετεί τους πολίτες. Σχεδόν όλοι πια την χρησιμοποιούν, έτσι όπως έχει πλέον διαμορφωθεί, διαπλατυνθεί και ασφαλτοστρωθεί, αφού βελτιώνεται κατά πολύ η διαδρομή Καρπενήσι - Λαμία, ενώ παράλληλα αποφεύγεται ένας σημαντικός αριθμός στροφών.
Ωστόσο, κάποιοι πολιτικοί στην Ευρυτανία, όπως ο Βασίλης Καραμπάς -οι οποίοι τελικά δικαιώθηκαν από τα γεγονότα- δεν έβλεπαν με καλό μάτι τη διάνοιξη της οδού, όταν έγινε εν μια νυκτί το 1999, από μπουλντόζες της νομαρχίας Ευρυτανίας με εντολή του τότε νομάρχη, Δημοσθένη Τσιαμάκη. Το έργο στήριξε με ιδιαίτερο ζήλο έκτοτε και ο πρώην ο νομάρχης Ευρυτανίας, Κώστας Κοντογεώργος, ο νομάρχης Φθιώτιδας, Θανάσης Χειμάρας, και οπωσδήποτε ο πρόεδρος Τυμφρηστού, Νίκος Μηλιωρίτσας.
Ο πρώην δήμαρχος Καρπενησίου θεωρούσε ότι "ουδέν μονιμότερον του προσωρινού". Υποστήριζε ότι αν επιτραπεί η κατασκευή του συγκεκριμένου δρόμου για την "προσωρινή" σύνδεση του Τυμφρηστού με την σήραγγα, η πολιτεία θα μας... ξεχάσει και δεν θα ενδιαφερθεί να κατασκευάσει την οδική σύνδεση που η Ευρυτανία ζητούσε.

Το σήμερα
Προεκλογικά από το Καρπενήσι αναγγέλθηκε το...μαντάτο, δια στόματος του υφυπουργού ΥΠΕΧΩΔΕ Γιάννη Μαγκριώτη, ότι όλες οι μέχρι τώρα μελέτες του οδικού άξονα Λαμίας - Καρπενησίου, οι οποίες κόστισαν στο ελληνικό δημόσιο πάνω από 3 δις δρχ, πετιούνται στα σκουπίδια.
Ο αρμόδιος υφυπουργός ανακοίνωσε ότι ο δρόμος πλέον έχει διευρωπαϊκό χαρακτήρα και οι διαστάσεις, που έχουν μέχρι τώρα μελετηθεί, πρέπει να αλλάξουν. Πρέπει να γίνει, δηλαδή, ο δρόμος μεγαλύτερος σε πλάτος, αλλά και να υπάρξει νέα χάραξη. Τώρα μελετούν την λύση 1, που οδηγεί την έξοδο από το τούνελ απέναντι στον Αϊ-Λια και από εκεί δεξιά στον Άγιο Γεώργιο, παρακάμπτοντας τα "χάνια". Ήδη, όπως υποστήριξε ο κ. Μαγκριώτης, έχουν ανατεθεί... αναγνωριστικές μελέτες, οι οποίες θα είναι έτοιμες μέχρι τον Μάιο του 2011. Αυτές οι μελέτες θα καταδείξουν την νέα χάραξη του οδικού άξονα, ενώ στην συνέχεια θα ανατεθούν οι οριστικές μελέτες -περίπου 60 διαφορετικές- οι οποίες θα κοστίσουν 5 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ θα χρειαστούν σχεδόν 3 χρόνια για να ολοκληρωθούν.
Το έργο θα κοστίσει πάνω από 400 εκατ. ευρώ, και σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Μαγκριώτη, θα δεσμευτούν περίπου 300 εκατ. ευρώ από κονδύλια του ΕΣΠΑ, μέσω των τομεακών προγραμμάτων του ΥΠΕΧΩΔΕ. Το έργο λέγεται ότι θα ολοκληρωθεί σε 10 χρόνια από σήμερα.

Βέβαια, μετά την χαμένη πλέον δεκαετία του 2000, ποιος πιστεύει σε υπουργικές...δηλώσεις; Να πούμε ότι είναι αυτές που έβγαλαν και από τη δύσκολη θέση τον βουλευτή Ευρυτανίας, ο οποίος πολιτεύτηκε το 2009 με σημαία την ολοκλήρωση του οδικού άξονα.
Βέβαια, πριν ένα χρόνο περίπου, αρχές του 2010, τα «Ευρυτανικά Νέα» αποκάλυψαν -διαβάζοντας τα ψιλά γράμματα των δηλώσεων του υπουργού με τον οποίο συναντήθηκε τότε ο Ηλίας Καρανίκας- ότι η οριστική λύση του οδικού άξονα ΔΕΝ πρόκειται να γίνει ελλείψει κονδυλίων. Έφτασε μετά από μήνες ο ίδιος υπουργός να επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ της εφημερίδας.

Η απόφαση των απαλλοτριώσεων

ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Αρ. 247/27-9-2010

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
“Κηρύσσουμε υπέρ της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φθιώτιδας την αναγκαστική απαλλοτρίωση, για λόγους δημόσιας ωφέλειας και ειδικότερα για την κατασκευή του έργου «Βελτίωση δρόμου από Κοινότητα Τυμφρηστού μέχρι Ανατολική Πρόσβαση Σήραγγας Τυμφρηστού», έκτασης συνολικού εμβαδού 2.970,00 μ2, από την χ.θ. 0+000 (διατομή της οριστικής συγκοινωνιακής μελέτης) έως την χ.θ. 3+190χλμ. (διατομή της οριστικής συγκοινωνιακής μελέτης), στην κτηματική περιφέρεια της Κοινότητας Τυμφρηστού Νομού Φθιώτιδας και απεικονίζεται σε κλίμακα 1/500 στα κτηματολογικά διαγράμματα και περιλαμβάνεται στους αντίστοιχους κτηματολογικούς πίνακες. Τα παραπάνω συντάχθηκαν από τον Χρήστο Σαλόγιαννο και ελέγχθηκαν - θεωρήθηκαν από την ΤΥΔΚ της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.”

[http://www.evrytanika.com/article.php?id=7888 ]

0 Απαντήσεις για... for “ Ολοκληρώνεται σύντομα η “Λεωφόρος Τυμφρηστού””

Αφήστε μια απάντηση

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική ή αγγλική γλώσσα (όχι greeklish) και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.

Recently Commented

Recent Entries

Φώτο