Ολοκληρώθηκε ο νέος κόμβος στο Καρπενήσι
Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010 και κατατίθεται στο πλαίσιο Μετακίνηση . Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την καταχώρηση μέσωRSS 2.0 . Μπορείτε να αφήσετε μια απάντηση ή trackback σε αυτή την καταχώρηση από το site σας
Π
οιοι οδηγοί έχουν προτεραιότητα; Ποια σήματα θα μπορούσαν να αλλάξουν; Ποια θα μπορούσαν να αντικατασταθούν με άλλα, ώστε να διευκολύνονται οι οδηγοί;
Τέσσερις κύριοι οδικοί άξονες ενώνονται στο συγκεκριμένο κομβικό σημείο. Η οδός Αριστοτέλους που καταλήγει στην οδό Ζηνοπούλου, η οποία οδηγεί στο κέντρο της πόλης από την μια και από την άλλη στον συνοικισμό του Προφήτη Ηλία (Ξηριάς), καθώς και στην Εθνική Οδό Καρπενησίου - Λαμίας. Επίσης, η οδός Θερμοπυλών που οδηγεί στο βόρειο τμήμα της πόλης (Γύφτου βρύση) και η Πεντηκοστή Πρώτη οδός που οδηγεί στο Χιονοδρομικό Κέντρο Καρπενησίου.
Συγκεκριμένα, παίρνοντας τις κατευθύνσεις αυτές ξεχωριστά, έχουμε τέσσερις διαδρομές που μπορεί κάποιος να διανύσει με το όχημά του. Δηλαδή, όχημα προερχόμενο από το κέντρο της πόλης έχει 4 κατευθυντήριες επιλογές. Μία προς Ξηριά, μία προς Χιονοδρομικό Κέντρο, μια προς την θέση «γύφτου βρύση» και η τέταρτη αναστροφή προς Καρπενήσι. Έτσι προκύπτει πως από κάθε μια οδό οι κατευθύνσεις που μπορεί να έχει κάθε οδηγός είναι τέσσερις. Το συμπέρασμα λοιπόν είναι: πολλά τα διερχόμενα αυτοκίνητα και τέσσερις οι κατευθύνσεις. Το ερώτημα όμως είναι ποιος έχει προτεραιότητα, προερχόμενος από πού και κατευθυνόμενος προς τα πού.
Ας πάρουμε την περίπτωση ενός οχήματος προερχόμενου από Καρπενήσι. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, ο οδηγός αυτός έχει πάντα προτεραιότητα, οποιαδήποτε κατεύθυνση και αν ακολουθήσει. Είτε προς τον Ξηριά, είτε προς το Χιονοδρομικό Κέντρο, είτε προς την θέση «γύφτου βρύση», είτε τέλος κάνοντας αναστροφή για Καρπενήσι, ακολουθώντας, ωστόσο, πάντα την υποχρεωτική κυκλική πορεία του κόμβου.
Παίρνοντας την περίπτωση του οχήματος προερχόμενο από Ξηριά έχουμε τις εξής υποπεριπτώσεις: α) αν ο οδηγός κατευθύνεται προς Καρπενήσι, προτεραιότητα τότε έχει ο οδηγός που κινείται από δεξιά και κατεβαίνει από τον δρόμο προς «γύφτου βρύση». β) αν ο οδηγός κατευθύνεται προς το Χιονοδρομικό Κέντρο τότε, επειδή είναι η 1η έξοδος και αφού βεβαιωθεί ότι δεν έρχεται άλλο όχημα από την πλευρά του Καρπενησίου, μπορεί να στρίψει ελεύθερα. γ) αν ο οδηγός κατευθύνεται προς το δρόμο που οδηγεί στη θέση «γύφτου βρύση», επειδή είναι η 2η έξοδος, μπορεί να περάσει επίσης ελεύθερα, αρκεί να βεβαιωθεί, επίσης, ότι από Καρπενήσι και Χιονοδρομικό δεν διέρχεται άλλο όχημα. Στην τελευταία περίπτωση, αυτή της αναστροφής, ο οδηγός μπορεί να διανύσει την κυκλική υποχρεωτική κίνηση του κόμβου για να αναστρέψει, αρκεί όμως να μην έρχεται κάποιος οδηγός από την μεριά του Καρπενησίου, ο οποίος όπως είπαμε έχει πάντα προτεραιότητα.
Στην συνέχεια, ας πάρουμε την περίπτωση που κάποιος οδηγός κατεβαίνει από τον δρόμο που οδηγεί στο Χιονοδρομικό Κέντρο Καρπενησίου. Έχουμε λοιπόν τις εξής περιπτώσεις: α) αν ο οδηγός αυτός κατευθύνεται προς Καρπενήσι, αφού σταματήσει υποχρεωτικά στο STOP που υπάρχει και δεν υπάρχει κάποιο άλλο όχημα με προορισμό το κέντρο της πόλης, τότε μπορεί να συνεχίσει την πορεία του, β) αν ο οδηγός κατευθύνεται προς τον Ξηριά, τότε δίνει προτεραιότητα στον ερχόμενο οδηγό από Καρπενήσι και συνεχίζει την πορεία του, γ) αν ο οδηγός κατευθύνεται προς το δρόμο που οδηγεί στην θέση «γύφτου βρύση», αφού σταματήσει υποχρεωτικά πάλι στο STOP και δεν έρχεται άλλο όχημα από Καρπενήσι, τότε συνεχίζει κανονικά την πορεία του. Στην τελευταία περίπτωση, δηλαδή αν ο οδηγός επιθυμεί να κάνει αναστροφή για το Χιονοδρομικό Κέντρο, τότε κάνει υποχρεωτικά την κυκλική πορεία δίνοντας πάλι προτεραιότητα σε κάποιον οδηγό, ο οποίος έρχεται από Καρπενήσι.
Στην τελευταία περίπτωση έχουμε κάποιο όχημα το οποίο κατέρχεται τον δρόμο που οδηγεί στη θέση «γύφτου βρύση» και κατευθύνεται α) προς το Καρπενήσι. Τότε ο οδηγός, αφού σταματήσει υποχρεωτικά στο STOP, δίνει προτεραιότητα στο ήδη κινούμενο όχημα στον κόμβο και στρίβει μετά στην 1η έξοδο για Καρπενήσι. Αν ο οδηγός β) κατευθύνεται προς Ξηριά, ύστερα από την υποχρεωτική στάση του στο STOP και αφού δώσει πάλι προτεραιότητα στο ήδη κινούμενο όχημα στον κόμβο, αλλά και σε αυτόν που έρχεται από Καρπενήσι, συνεχίζει την πορεία του. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση που ο οδηγός κατευθύνεται προς το Χιονοδρομικό Κέντρο, ενώ όταν κάποιος οδηγός επιθυμεί την αναστροφή του οχήματός του προς τον δρόμο που οδηγεί στην θέση «γύφτου βρύση», αφού σταματήσει υποχρεωτικά στην σήμανση του STOP και δώσει προτεραιότητα στον ήδη κινούμενο οδηγό μέσα στον κόμβο, μπορεί να συνεχίσει την αναστροφή του μόνο και μόνο αν δεν έρχεται κανένας από το Καρπενήσι.
Με λίγα λόγια θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι οδηγοί που έχουν στον δρόμο τον οποίο κινούνται STOP, οφείλουν να διακόψουν την πορεία τους και να δώσουν προτεραιότητα στους ήδη διερχόμενους του κόμβου οδηγούς. Επίσης, επειδή οι δρόμοι «Βερόπουλος - κόμβος» και «Χιονοδρομικό - κόμβος» έχουν και οι δύο το σήμα της υποχρεωτικής διακοπής πορείας, βάσει του ΚΟΚ, αυτός που έχει προτεραιότητα είναι ο ερχόμενος από τα δεξιά, δηλαδή στην συγκεκριμένη περίπτωση, το όχημα που κατέρχεται του Χιονοδρομικού.
Σε επικοινωνία που είχαμε με τους εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών κ. Δημήτρη Κοντογούνη και Δημήτρη Κεφαλά, μας εξέθεσαν κάποιες ενδιαφέρουσες και εναλλακτικές προτάσεις για τον κόμβο, καθώς και τις σημάνσεις του. Συγκεκριμένα οι προτάσεις τους ήταν οι εξής: 1. Να τοποθετηθούν και στους τέσσερις δρόμους του κόμβου σήματα (Ρ53) υποχρεωτικής κυκλικής πορείας και να αντικατασταθούν άλλα που δεν εξυπηρετούν τόσο τους διερχόμενους οδηγούς. 2. Η πινακίδα του STOP στον δρόμο «Ξηριάς - Καρπενήσι» να αντικατασταθεί με την πινακίδα Ρ1 (ανάποδο τρίγωνο) που σημαίνει την υποχρεωτική παραχώρηση της προτεραιότητας στους οδηγούς, χωρίς να τους υποχρεώνει να ακινητοποιούν τα οχήματά τους. 3. Στον δρόμο που κατέρχεται του Χιονοδρομικού η πινακίδα της υποχρεωτικής δεξιάς κατεύθυνσης και της απαγόρευσης της αριστερής κίνησης, να αντικατασταθεί με την πινακίδα, Ρ53, της κυκλικής υποχρεωτικής κίνησης. 4. Να σηματοδοτηθούν καλύτερα οι πεζόδρομοι επί του κόμβου τόσο κάθετα, όσο και οριζόντια. 5. Οι πληροφοριακές πινακίδες επί του κόμβου για τους προορισμούς και τις κατευθύνσεις στην πόλη να είναι πιο κατανοητές και με περισσότερη ευκρίνεια. 6. Στον δρόμο που κατέρχεται από την θέση «γύφτου βρύση» να παραμείνει το σήμα του STOP, αλλά να προστεθεί και το σήμα Ρ53.
Επιπλέον, ο κ. Κεφαλάς, μάς είπε πως σε μεγάλους κόμβους με την μεγαλύτερη διέλευση οχημάτων χρησιμοποιείται και η οριζόντια σήμανση κατά μήκος του δρόμου, η οποία διευκολύνει πάρα πολύ τους οδηγούς, αφού πολλές φορές η κάθετη σήμανση δεν γίνεται πλήρως αντιληπτή.
Τέλος, πρόσθεσε ότι σκοπός κάθε σηματοδότησης είναι η διευκόλυνση των οδηγών. «Πολλά σήματα στους δρόμους δεν σημαίνει πάντα και ευκολία», μας λέει χαρακτηριστικά ο κ. Κεφαλάς, προσθέτοντας πως «όσο πιο λίγα, τόσο πιο κατανοητά και εύκολα για τους οδηγούς.»
http://www.evrytanika.com/
οιοι οδηγοί έχουν προτεραιότητα; Ποια σήματα θα μπορούσαν να αλλάξουν; Ποια θα μπορούσαν να αντικατασταθούν με άλλα, ώστε να διευκολύνονται οι οδηγοί;
Τέσσερις κύριοι οδικοί άξονες ενώνονται στο συγκεκριμένο κομβικό σημείο. Η οδός Αριστοτέλους που καταλήγει στην οδό Ζηνοπούλου, η οποία οδηγεί στο κέντρο της πόλης από την μια και από την άλλη στον συνοικισμό του Προφήτη Ηλία (Ξηριάς), καθώς και στην Εθνική Οδό Καρπενησίου - Λαμίας. Επίσης, η οδός Θερμοπυλών που οδηγεί στο βόρειο τμήμα της πόλης (Γύφτου βρύση) και η Πεντηκοστή Πρώτη οδός που οδηγεί στο Χιονοδρομικό Κέντρο Καρπενησίου.
Συγκεκριμένα, παίρνοντας τις κατευθύνσεις αυτές ξεχωριστά, έχουμε τέσσερις διαδρομές που μπορεί κάποιος να διανύσει με το όχημά του. Δηλαδή, όχημα προερχόμενο από το κέντρο της πόλης έχει 4 κατευθυντήριες επιλογές. Μία προς Ξηριά, μία προς Χιονοδρομικό Κέντρο, μια προς την θέση «γύφτου βρύση» και η τέταρτη αναστροφή προς Καρπενήσι. Έτσι προκύπτει πως από κάθε μια οδό οι κατευθύνσεις που μπορεί να έχει κάθε οδηγός είναι τέσσερις. Το συμπέρασμα λοιπόν είναι: πολλά τα διερχόμενα αυτοκίνητα και τέσσερις οι κατευθύνσεις. Το ερώτημα όμως είναι ποιος έχει προτεραιότητα, προερχόμενος από πού και κατευθυνόμενος προς τα πού.
Ας πάρουμε την περίπτωση ενός οχήματος προερχόμενου από Καρπενήσι. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, ο οδηγός αυτός έχει πάντα προτεραιότητα, οποιαδήποτε κατεύθυνση και αν ακολουθήσει. Είτε προς τον Ξηριά, είτε προς το Χιονοδρομικό Κέντρο, είτε προς την θέση «γύφτου βρύση», είτε τέλος κάνοντας αναστροφή για Καρπενήσι, ακολουθώντας, ωστόσο, πάντα την υποχρεωτική κυκλική πορεία του κόμβου.
Παίρνοντας την περίπτωση του οχήματος προερχόμενο από Ξηριά έχουμε τις εξής υποπεριπτώσεις: α) αν ο οδηγός κατευθύνεται προς Καρπενήσι, προτεραιότητα τότε έχει ο οδηγός που κινείται από δεξιά και κατεβαίνει από τον δρόμο προς «γύφτου βρύση». β) αν ο οδηγός κατευθύνεται προς το Χιονοδρομικό Κέντρο τότε, επειδή είναι η 1η έξοδος και αφού βεβαιωθεί ότι δεν έρχεται άλλο όχημα από την πλευρά του Καρπενησίου, μπορεί να στρίψει ελεύθερα. γ) αν ο οδηγός κατευθύνεται προς το δρόμο που οδηγεί στη θέση «γύφτου βρύση», επειδή είναι η 2η έξοδος, μπορεί να περάσει επίσης ελεύθερα, αρκεί να βεβαιωθεί, επίσης, ότι από Καρπενήσι και Χιονοδρομικό δεν διέρχεται άλλο όχημα. Στην τελευταία περίπτωση, αυτή της αναστροφής, ο οδηγός μπορεί να διανύσει την κυκλική υποχρεωτική κίνηση του κόμβου για να αναστρέψει, αρκεί όμως να μην έρχεται κάποιος οδηγός από την μεριά του Καρπενησίου, ο οποίος όπως είπαμε έχει πάντα προτεραιότητα.
Στην συνέχεια, ας πάρουμε την περίπτωση που κάποιος οδηγός κατεβαίνει από τον δρόμο που οδηγεί στο Χιονοδρομικό Κέντρο Καρπενησίου. Έχουμε λοιπόν τις εξής περιπτώσεις: α) αν ο οδηγός αυτός κατευθύνεται προς Καρπενήσι, αφού σταματήσει υποχρεωτικά στο STOP που υπάρχει και δεν υπάρχει κάποιο άλλο όχημα με προορισμό το κέντρο της πόλης, τότε μπορεί να συνεχίσει την πορεία του, β) αν ο οδηγός κατευθύνεται προς τον Ξηριά, τότε δίνει προτεραιότητα στον ερχόμενο οδηγό από Καρπενήσι και συνεχίζει την πορεία του, γ) αν ο οδηγός κατευθύνεται προς το δρόμο που οδηγεί στην θέση «γύφτου βρύση», αφού σταματήσει υποχρεωτικά πάλι στο STOP και δεν έρχεται άλλο όχημα από Καρπενήσι, τότε συνεχίζει κανονικά την πορεία του. Στην τελευταία περίπτωση, δηλαδή αν ο οδηγός επιθυμεί να κάνει αναστροφή για το Χιονοδρομικό Κέντρο, τότε κάνει υποχρεωτικά την κυκλική πορεία δίνοντας πάλι προτεραιότητα σε κάποιον οδηγό, ο οποίος έρχεται από Καρπενήσι.
Στην τελευταία περίπτωση έχουμε κάποιο όχημα το οποίο κατέρχεται τον δρόμο που οδηγεί στη θέση «γύφτου βρύση» και κατευθύνεται α) προς το Καρπενήσι. Τότε ο οδηγός, αφού σταματήσει υποχρεωτικά στο STOP, δίνει προτεραιότητα στο ήδη κινούμενο όχημα στον κόμβο και στρίβει μετά στην 1η έξοδο για Καρπενήσι. Αν ο οδηγός β) κατευθύνεται προς Ξηριά, ύστερα από την υποχρεωτική στάση του στο STOP και αφού δώσει πάλι προτεραιότητα στο ήδη κινούμενο όχημα στον κόμβο, αλλά και σε αυτόν που έρχεται από Καρπενήσι, συνεχίζει την πορεία του. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση που ο οδηγός κατευθύνεται προς το Χιονοδρομικό Κέντρο, ενώ όταν κάποιος οδηγός επιθυμεί την αναστροφή του οχήματός του προς τον δρόμο που οδηγεί στην θέση «γύφτου βρύση», αφού σταματήσει υποχρεωτικά στην σήμανση του STOP και δώσει προτεραιότητα στον ήδη κινούμενο οδηγό μέσα στον κόμβο, μπορεί να συνεχίσει την αναστροφή του μόνο και μόνο αν δεν έρχεται κανένας από το Καρπενήσι.
Με λίγα λόγια θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι οδηγοί που έχουν στον δρόμο τον οποίο κινούνται STOP, οφείλουν να διακόψουν την πορεία τους και να δώσουν προτεραιότητα στους ήδη διερχόμενους του κόμβου οδηγούς. Επίσης, επειδή οι δρόμοι «Βερόπουλος - κόμβος» και «Χιονοδρομικό - κόμβος» έχουν και οι δύο το σήμα της υποχρεωτικής διακοπής πορείας, βάσει του ΚΟΚ, αυτός που έχει προτεραιότητα είναι ο ερχόμενος από τα δεξιά, δηλαδή στην συγκεκριμένη περίπτωση, το όχημα που κατέρχεται του Χιονοδρομικού.
Σε επικοινωνία που είχαμε με τους εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών κ. Δημήτρη Κοντογούνη και Δημήτρη Κεφαλά, μας εξέθεσαν κάποιες ενδιαφέρουσες και εναλλακτικές προτάσεις για τον κόμβο, καθώς και τις σημάνσεις του. Συγκεκριμένα οι προτάσεις τους ήταν οι εξής: 1. Να τοποθετηθούν και στους τέσσερις δρόμους του κόμβου σήματα (Ρ53) υποχρεωτικής κυκλικής πορείας και να αντικατασταθούν άλλα που δεν εξυπηρετούν τόσο τους διερχόμενους οδηγούς. 2. Η πινακίδα του STOP στον δρόμο «Ξηριάς - Καρπενήσι» να αντικατασταθεί με την πινακίδα Ρ1 (ανάποδο τρίγωνο) που σημαίνει την υποχρεωτική παραχώρηση της προτεραιότητας στους οδηγούς, χωρίς να τους υποχρεώνει να ακινητοποιούν τα οχήματά τους. 3. Στον δρόμο που κατέρχεται του Χιονοδρομικού η πινακίδα της υποχρεωτικής δεξιάς κατεύθυνσης και της απαγόρευσης της αριστερής κίνησης, να αντικατασταθεί με την πινακίδα, Ρ53, της κυκλικής υποχρεωτικής κίνησης. 4. Να σηματοδοτηθούν καλύτερα οι πεζόδρομοι επί του κόμβου τόσο κάθετα, όσο και οριζόντια. 5. Οι πληροφοριακές πινακίδες επί του κόμβου για τους προορισμούς και τις κατευθύνσεις στην πόλη να είναι πιο κατανοητές και με περισσότερη ευκρίνεια. 6. Στον δρόμο που κατέρχεται από την θέση «γύφτου βρύση» να παραμείνει το σήμα του STOP, αλλά να προστεθεί και το σήμα Ρ53.
Επιπλέον, ο κ. Κεφαλάς, μάς είπε πως σε μεγάλους κόμβους με την μεγαλύτερη διέλευση οχημάτων χρησιμοποιείται και η οριζόντια σήμανση κατά μήκος του δρόμου, η οποία διευκολύνει πάρα πολύ τους οδηγούς, αφού πολλές φορές η κάθετη σήμανση δεν γίνεται πλήρως αντιληπτή.
Τέλος, πρόσθεσε ότι σκοπός κάθε σηματοδότησης είναι η διευκόλυνση των οδηγών. «Πολλά σήματα στους δρόμους δεν σημαίνει πάντα και ευκολία», μας λέει χαρακτηριστικά ο κ. Κεφαλάς, προσθέτοντας πως «όσο πιο λίγα, τόσο πιο κατανοητά και εύκολα για τους οδηγούς.»
http://www.evrytanika.com/
0 Απαντήσεις για... for “ Ολοκληρώθηκε ο νέος κόμβος στο Καρπενήσι”
Αφήστε μια απάντηση
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική ή αγγλική γλώσσα (όχι greeklish) και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.